رفع تصرف بیش از 2 میلیون و 340 هزار مترمربع از اراضی دولتی در فارس

شیراز (پانا) - فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه‌ و شهرسازی فارس از رفع تصرف 2 میلیون و 340 هزار و 881 متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش 3275 میلیارد ریال در سال 1398 توسط ماموران یگان حفاظت از اراضی و پیگیری واحد املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس خبر داد و افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رفع تصرف بیش از 2 میلیون و 340 هزار مترمربع از اراضی دولتی در فارس

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، سرهنگ حسین مهدوی‌نژاد، افزود: از مجموع این اراضی تعداد 190 مورد رفع تعریض زمین فوری به متراژ یک میلیون و 364 هزار و 391 مترمربع به ارزش 2540 میلیارد ریال و تعداد 52 مورد اجرای احکام قضایی به متراژ 976490 به ارزش 735 میلیارد ریال از اراضی دولتی و ملی در سال 98 در سطح تصرف و از دست سودجویان و زمین خواران باز پس و به اموال دولت برگردانده شد.

او ادامه داد: حفاظت از حقوق بیت‌المال از اولویت‌های اصلی و مهم یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان بوده و یگان حفاظت بدون اغماض با سودجویان و معترضین به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می‌نماید.

سرهنگ مهدوی‌نژاد افزود: از همه شهروندان استان درخواست می‌شود به محض مشاهده و اطلاع از هرگونه تصرفات غیرقانونی و ساخت‌و سازهای غیرمجاز و تعرضات به اراضی ملی و دولتی با شماره تلفن 1656 یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس تماس و اطلاع‌رسانی کنند.

او اضافه کرد: چنانچه افراد قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی فارس به عمل آورده و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار