معاون پرورشی استان گلستان در هفته مشاغل گفت:

یکی از اهداف آموزش و پرورش هدایت تحصیلی صحیح و انتخاب رشته مناسب دانش‌آموزان جامعه است

گلستان(پانا)- یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش الزامات تحقق هدایت تحصیلی صحیح و انتخاب رشته مناسب برای دانش آموزان جامعه است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف آموزش و پرورش هدایت تحصیلی صحیح و انتخاب رشته مناسب دانش‌آموزان جامعه است

به گزارش اداره آموزش و پرورش گلستان، سید خلیل حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته مشاغل تشریح کرد: هفته مشاغل از 1 اردیبهشت تا 7 اردیبهشت به عنوان یکی از هفته هایی است که تلاش می‌شود تا دانش آموزان با حرفه های مختلف آشنا شوند و بتوانند از این فرصت در روند تصمیم گیری مسیر زندگی تحصیلی و شغلی خود بهتر و مناسب‌تر عمل نمایند.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول ،تربیت دانش آموزان با عنوان یک اصل می‌بایست مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد و بر مبنای راه کار 21-3 سند، یکی از ارکان و الزامات تحقق هدایت تحصیلی صحیح و انتخاب رشته مناسب تحصیلی برای دانش آموزان جامعه است. در همین راستا آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا می نماید.

حسینی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه معاونت پرورشی استان به منظور رسیدن به اهداف ذکر شده در این ایام برنامه های متعددی را با استفاده از ابزار فضای مجازی طراحی و اجرا می کند.

برگزاری نمایشگاه های مجازی،مسابقه طراحی وبلاگ مشاغل، تهیه بروشور و پوستر، آماده سازی کتابچه های ویژه هدایت تحصیلی و معرفی مشاغل و...از جمله برنامه های این ایام است.

تلاش می‌شود با تهیه کلیپ های مختلف از مشاغل، دانش آموزان با حرفه های متعدد آشنا شوند که اولویت آن مشاغل بومی و سنتی استان گلستان است.

در پایان انتظار داریم خانواده های عزیز به جای تصمیم گیری در قبال آینده دانش آموزان و الزام به انتخاب رشته بر مبنای اجبار، با راهنمایی ها و بهره گیری از نگاه های کارشناسی رغبت های دانش آموزان و نیاز های کشور، دانش آموزان را برای انتخاب مناسب رشته تحصیلی هدایت نمایند.

بی تردید رسیدن به چنین رویکردی نیازمند توانمند سازی خانواده ها، آشنا کردن دانش آموزان و همراهی آنان با اولیای مدرسه است که ان شالله با شناخت دقیق نیاز های مهارتی و شغلی آینده نظام با انتخاب صحیح رشته های تحصیلی بتوانیم شاهد بالندگی و جهش همه جانبه در فرهنگ، اقتصاد و فعالیت های مدنی و اجتماعی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار