نیکدل خبرداد :

پیش‌بینی افزایش سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق ذخیره فرهنگیان تا سال 1402

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از پیش‌بینی افزایش سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق ذخیره فرهنگیان تا سال ۱۴۰۲ خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افزایش سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق ذخیره فرهنگیان  تا سال 1402

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیر فرهنگیان، مهدی نیکدل با بیان اینکه در سال مالی 1398 بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است گفت: این در حالی است که سودآوری صندوق در سال ۹۷ بیش از ۶۲۲ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. این روند، سودآوری خوب موسسه را نشان می‌دهد و به همین دلیل و براساس برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده، پیش‌بینی ما این است تا سال ۱۴۰۲ سالیانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که برای فرهنگیان عضو موسسه رخ داد، احیای بخشی از مطالبات سهم دولت بود. طبق ماده ۸۵ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت، ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا پنج درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند و دولت نیز موظف است همه‌ساله معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان را به‌طورکامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.

نیکدل گفت: بنابراین، پی‌گیری مطالبات سهم دولت یکی از اولویت‌های این موسسه است. در این راستا با تلاش و پی‌گیری فراوان، زمینه تأمین 361 میلیارد و 150 میلیون و 600 هزار تومان مطالبات سهم دولت اعضاء موسسه، فراهم شد.

وی افزود: منبع اختصاص این مبلغ از طریق تهاتر با بانک صادرات تامین شده و ساز و کار اخذ و تخصیص این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ارسال به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سپس دستیابی به اسناد خزانه نوع دوم و منظور کردن سهم هر یک از اعضا از مبلغ فوق، مراحل نهایی خود را طی می‌کند. از سوی دیگر استراتژی ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به عنوان یکی اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هر چه بیشتر بنگاه‌داری از سوی صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آن‌ها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌های صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات بود، و در این حوزه با فعال‌تر شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان و همچنین ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان که در مراحل پایانی است و به زودی اخبار خوبی در رابطه با آن به اطلاع فرهنگیان عزیز می‌رسد، بخشی از برنامه‌های در دست اجرا هستند. اگرچه هدف و فلسفه تاسیس صندوق کمک به معیشت در دوران بازنشستگی بوده است. اما نظر به ضرورت اقدامات خدماتی در حین خدمت، ضمن اصلاح اساسنامه و منسجم شدن شرکت‌های خدماتی در یک هلدینگ، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات منسجم در جریان است.

نیکدل افزود: اکنون از طریق شرکت لیزینگ، ارائه خدماتی در زمینه خودرو و لوازم خانگی، تسهیلات سفر با وام‌های با کارمزد پایین و همچنین ارائه انواع بیمه‌نامه‌ها به صورت اقساط توسط بیمه معلم، برخی خدماتی هستند که ارائه می‌شوند. در همین حال به رغم شیوع بیماری کرونا در کشور و اکثر نقاط جهان، فعالیت موسسه و شرکت‌های تابعه آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما با قوت و تمام توان ادامه دارد و هیچ خللی را نگذاشته‌ایم که در کار موسسه و شرکت‌های تابعه ایجاد شود.

وی در پایان گفت: از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که همواره حامی هیات مدیره موسسه بوده و در راستای پیشبرد اهداف موسسه از هیچ مساعدتی مضایقه نکردند، تشکر می‌کنم. همچنین امیدوارم با روند روبه رشد سودآوری موسسه که عملا آغاز شده و در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت، رضایت خاطر اعضای فرهنگی موسسه را فراهم کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار