آخرین اخبار درباره شبکه «شاد» از زبان سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش؛

دانش‌‌آموزان در صورت عدم دسترسی به کلاس‌های آنلاین از فایل‌های ذخیره شده استفاده کنند

شرفی: چند کاربر با یک گوشی به «شاد» وصل می‌شوند

تهران (پانا) _ سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش امروز دوشنبه اول اردیبهشت در تماس تلفنی با شبکه خبر سیما به بیان تازه‌ترین اخبار مربوط به شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌‌آموزان در صورت عدم دسترسی به کلاس‌های آنلاین از فایل‌های ذخیره شده استفاده کنند

مهدی شرفی با اعلام این خبر که چندروز است فعالیت شبکه شاد آغاز شده است گفت: فعالیت اپلیکیشن شاد امروز در همه پایه‌ها آغاز شده است. تا این لحظه حدود 10 میلیون کاربر به شبکه شاد وصل شدند که حدود 8 میلیون نفر از آن‌ها دانش‌آموز هستند.

مشکلات نصب اپلیکیشن

شرفی درباره کاربرانی که در پیوستن به اپلیکیشن دچار مشکل شده‌اند گفت: کاربرانی که با نسخه موبایل دچار مشکل شده اند می‌توانند از نسخه تحت وب استفاده کنند. اگر هم مشکل فنی وجود داشت می‌توانند از کانال پشتیبانی در اپلیکیشن استفاده کنند که در آن فیلم‌های آموزشی برای نصب نرم‌افزار وجود دارد. در پورتال آموزش و پرورش هم ابزارهای کمک آموزشی برای کمک به خانواده‌ها، معلمان و مدیران وجود دارد. تنها نسخه‌های بسیار قدیمی ممکن است به شبکه وصل نشوند. کارشناسان بخش فنی به طور 24 ساعته اشکالات را جمع‌آوری می‌کنند تا همه نقایص برطرف شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره فعالیت این شبکه تا امروز گفت: تا روز گذشته 250 میلیون پیام در شبکه شاد جابه‌جا و 11 میلیون فایل هم آپلود شده است.

چند کاربر و یک گوشی

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود چند کاربر در خانواده یا نبود امکان دسترسی به گوشی همراه در ساعات تدریس گفت: اگر چند کاربر در خانواده باشند می‌توانند از یک گوشی استفاده کنند. در صورتی که دانش‌آموزی در ساعت تدریس به گوشی یا کامپیوتر دسترسی نداشته باشد می‌تواند بعدا از فایل‌های ذخیره شده استفاده کند.

زمان برگزاری امتحانات

شرفی درباره زمان برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید درباره امتحانات تصمیم‌گیری کنند و ما تابع این تصمیم هستیم.

مناطق محروم از اینترنت

وی با اشاره به افرادی که به هیچ دستگاه گوشی یا کامپیوتر دسترسی ندارند یا در محل زندگی آن‌ها اینترنت ضعیف است گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات، اتصال مناطق محروم به اینترنت انجام شده است. همچنین در کنار آموزش‌های آنلاین شبکه شاد، صداوسیما در شبکه آموزش و شبکه 4 مشغول تولید و پخش برنامه‌های آموزشی است. در مناطق دوردست و عشایری هم راهبران آموزشی اقدام به تولید محتوای آموزشی می‌کنند تا آن را به دست دانش‌آموزان برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار