کاهش جوجه ریزی در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت به دلیل بیماری کرونا و کاهش مصرف گوشت مرغ میزان جوجه ریزی در استان ۶۰۰ قطعه کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش جوجه ریزی در آذربایجان غربی

به گزارش مهر، داوود قربان نژاد در خصوص آخرین جوجه‌ریزی و تأمین گوشت مرغ در استان افزود: طی فروردین ماه سال جاری سه میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم، در حالی که نیاز استان سه میلیون و ۶۰۰ قطعه است.

وی با اشاره به کاهش ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی طی فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: در این راستا پیش بینی می‌شود طی خرداد ماه سال جاری با کاهش یک هزار و ۱۰۰ تنی گوشت مرغ در استان مواجه شویم.

قربان‌نژاد با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، غذاخوری و دانشگاه‌ها و … مصرف گوشت به تبع آن جوجه ریزی در استان کاهش یافت عنوان کرد: در صورت آغاز به کار این واحدها پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه در استان با کمبود حدود یک هزار و ۱۰۰ تنی گوشت مرغ مواجه باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با ذخیره مطلوب گوشت مرغ انجام شده در شرکت پشتیبانی امور دام استان که حدود سه هزار تن است جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد افزود: مردم نگران تأمین گوشت مورد نیاز خود در ماه‌های آتی نباشند.

وی با بیان اینکه معدوم سازی بهداشتی جوجه‌های مازاد در سطح همه استان‌ها وجود دارد گفت: بر اساس اعلام تنظیم بازار تهران میزان جوجه ریزی به دلیل شیوع بیماری باید از ۱۲۵ میلیون قطعه به ۱۱۵ میلیون قطعه کاهش می‌یافت که برخی واحدها این دستورالعمل را دیر اجرا کردند در این راستا شاهد تصاویر نامناسبی در فضای مجاز بودیم.

قربان نژاد با بیان اینکه هم اکنون شش واحد جوجه ریزی در سطح استان با ظرفیت سالانه ۹۴ میلیون قطعه جوجه ریزی فعال است افزود: آذربایجان غربی در تولید گوشت مرغ در کشور دارای مقام هشتم و در تولید جوجه یک روزه گوشتی مقام سوم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار