مسعود جعفری جوزانی: سیامک شایقى با کوله‌پشتی پر از ایده‌های بکر و تازه قدم به میدان گذاشت

تهران (پانا) - مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرشناس سینما و تلویزیون در پیامی در مورد زنده‌یاد سیامک شایقی گفت: سیامک شایقى با کوله‌پشتی پر از حرف‌ها و ایده‌های بکر و تازه قدم به میدان گذاشت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مسعود جعفری جوزانی: سیامک شایقى با کوله‌پشتی پر از ایده‌های بکر و تازه قدم به میدان گذاشت

متن کامل پیام تصویری مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلمنامه نویس باتجربه و مطرح سینما و تلویزیون ایران مورد زنده‌یاد سیامک شایقی کارگردان فقید سینمای ایران در زیر آمده است:
«دوست، رفیق و همکار عزیزم، سیامک شایقى را از زمانى که وارد سینما شد؛ مى‌شناسم شوق‌زده، پرشور، اندیشناک با کوله‌پشتی پر از حرف‌ها و ایده‌های بکر و تازه قدم به میدان گذاشت. وقتی درباره سینما حرف می‌زد، از برق چشمهاش پیدا بود که این پهلوان جوان، با چاله‌ها و چاه‌هایی که دیوهای اهریمن صفت بر سر راه اهل هنر این دیار کندند آشنایی ندارد. یک تنه با هر چه داشت شروع به کار کرد .
گرم بود و تازه نفس، به تنها چیزی که فکر نمی‌کرد سرمایه لعنتی بود که سایه سنگینشو رو سینما پهن کرده. هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و بیشتر فیلم‌هاشو با سرمایه شخصی خودش و دوستاش ساخت.
چیزی نگذشت که تارهای نامرئی و کشنده صاحبان نوکیسه سرمایه به دست و پاش پیچیدند.
مشکلی که باعث شد بیش از نود درصد از نیروی خلاقه‌اش رو صرف کارهای فرعی تولید و تهیه کند. همین چند سال پیش، بانک قصد داشت خانه‌اش را که برای ساخت فیلم گرو گذاشته بود از او بگیرد. هرگز نفهمیدم از این دام هولناک به سلامت گذشت یا نه.
یادم هست برای فیلم آخرش، صبح تا شب می‌دوید و مجبور بود به دیدار کس و ناکس برود؛ بلکه یک سانس درست برای اکران فیلم «ماه در جنگل» بگیره، اما نمی‌دانست که مافیای سالن و پخش به داشتن و نداشتن «جهیزیه‌ای برای رباب» اهمیتی نمی‌دهد، متأسفانه این هفت سال گذشته، بدترین دوران زندگی اهل هنر و اندیشه در این مملکت بوده و هست. سال‌های سختی که ظاهرا مسئولین هنری کشور هم پادوی هیولای مافیای سالن و نمایش شده‌اند. دوران بی‌معنی و بدی که هر اهل هنری امیدش را از دست داده و بار و بندیلش را بسته که برود!
سیامک عزیز یادت گرامی، در این روزهای کرونایی مظلوم رفتی ... راهت پر رهرو و سبز باد.»


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار