استاندار همدان اعلام کرد:

آمار مرگ ناشی از کرونا در همدان به صفر رسید

همدان (پانا) - سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفت آمار مرگ ناشی از کرونا برای سه روز متوالی در این استان صفر بوده که این امر موید همکاری و همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی با مسئولان است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آمار مرگ ناشی از کرونا در همدان به صفر رسید

به گزارش اداره استانداری همدان، سید سعید شاهرخی در نشست اعضای ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا استانداری همدان بیان کرد: ۱۳ فروردین امسال مردم به شکل معنا داری در منزل ماندند و اثر این همراهی مردم امروز در گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان نمود یافت.

وی ادامه داد: به صفر رسیدن مرگ و میر ناشی از کرونا برای سه روز پیاپی و همچنین کاهش آمار موارد مثبت کرونا و نوسان آن بین هشت تا ۱۴ مورد در پنج روز گذشته نشان‌دهنده تلاش برای شکسته شدن زنجیره کرونا در همدان است.

استاندار همدان ادامه داد: آمار بستری، فوتی ها و نمونه مثبت مبتلا به کرونا در این استان رو به کاهش است که امید می‌رود با تلاش کادر درمان، همراهی مردم و مسوولان این روند نزولی تا زمان قطع زنجیره کرونا ادامه یابد.

وی تاکید کرد: البته روند کاهشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در استان، نباید سبب بی‌توجهی شهروندان به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی شود و مردم باید بدانند که وضعیت در حال حاضر عادی نیست و باید همچنان عمل به توصیه های بهداشتی در اولویت باشد.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به کنترل تردد در نقاط پیش‌بینی شده کرده و در این راستا هزار و ۴۷۵ دستگاه خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۵۶دستگاه خودرو نیز متوقف و به پارکینگ هدایت شد.

استاندار همدان با قدردانی از اتحادیه ها و کسبه به علت همکاری در تعطیلی صنوف اظهار کرد: ۳۸۹ مورد از اصناف متخلف پلمب شدند و اگر برخوردی با این افراد صورت نمی گرفت شاید دیگر صنوف نیز ترغیب به رعایت نکردن اصول بهداشتی می شدند.

شاهرخی ادامه داد: تیم‌هایی در مبادی ورودی شهرها اقدام به پایش، غربالگری و تب‌سنجی کردند و میزان تردد خودروها در این مدت روند کاهشی و مصرف سوخت بنزین نیز ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مقابله با ویروس کرونا، از ۲۳ فروردین برخی از صنوف کم ریسک فعالیت خود را آغاز کردند که میزان رعایت مردم و کسبه و همراهی صنوف با این طرح قابل تقدیر است.

استاندار همدان ادامه داد: همدان در شاخص‌های مختلف رتبه های خوبی داشته است که این موضوع برگرفته از فرهنگ بالای تعامل و همراهی خوب مردم در اجرای طرح های مختلف با مسوولان است.

مساجد همدان تا نیمه اردیبهشت بسته است

استاندار همدان گفت: شرایط گذشته درباره مساجد و اماکن مقدس و مذهبی تا نیمه اردیبهشت ۹۹ ادامه دارد و نماز جماعت در مساجد و آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه تا نیمه اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

شاهرخی ادامه داد: تعطیلی مشاغل پرریسک مانند رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، شهربازی‌ها، مجالس شادی و عزا، باشگاه های ورزشی، پارک های موجود در فضای بسته همچنان ادامه دارد و فعالیت مدارس و دانشگاه ها غیرحضوری بوده و تنها کلاس های مقطع دکترا به صورت حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکم اردیبهشت زمان شروع به کار مشاغل با ریسک متوسط است گفت: مغازه دارانی که جزو این گروه هستند اما در مکان های مسقف قرار دارند می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از اول اردیبهشت فعالیت خود را از سر بگیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: تصمیم بر این شد که کسب و کار بازارها و پاساژها از ساعت ۱۸ تعطیل شوند و فعالیت این مشاغل از صبح تا ۶ بعد از ظهر است بنابراین انتظار می رود در این زمینه همکاری لازم با صنوف صورت گیرد.

شاهرخی گفت: باید در این شرایط مسائل اقتصادی و عمرانی نیز با جدیت و رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال شود چرا که تداوم فعالیت های اقتصادی و عمرانی برای چرخش تولید و شتاب بخشی به روند طرح های عمرانی مورد نیاز مردم، ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار