پانا گزارش می دهد؛

مردم پشت صف های طولانی سیمکارت؛ دستور وزیر هم افاقه نکرد

قزوین (پانا)- مردم در این روزهای کرونایی پشت صف های طولانی دریافت سیمکارت هستند تا از وام یک میلیونی جا نمانند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم پشت صف های طولانی سیمکارت؛ دستور وزیر هم افاقه نکرد

به گزارش پانا، داشتن یک سیمکارت به نام سرپرست خانوار، شرط دولت برای برخورداری از وام یک میلیون تومانی کرونا است، به همین منظور اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در طرحی اعلام کردند به سرپرستان خانواری که سیمکارتی به نام خود ندارند، سیمکارت رایگان اعطا می کنند و همچنین یک تبلیغات پیامکی گسترده ای نیز برای تهیه سیمکارت از طرف اپراتورهای همراه اول و ایرانسل انجام شد تا سرپرستان خانوار برای دریافت سیمکارت به مراکز خدمات تلفن همراه مراجعه کنند. همین بهانه ای شد تا در یک اقدام تأمل برانگیز خیل عظیم شهروندان به سمت مراکز فروش سیمکارت های همراه اول و ایرانسل سرازیر شود.

در این گیر و دار ویروس کرونا، ازدحام جمعیت در مراکز خدمات اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در استان قزوین همانند بسیاری از استان های دیگر، مسئولین را شوکه زده کرد تا جایی که صدای وزیر ارتباطات را هم درآورد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در توئیتی نوشت: «آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه‌ سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند، متوقف شود.»

او خطاب به اپراتورها تأکید کرد: «از مردم آن‌لاین ثبت‌نام کنید و با پست، سیم‌کارت را به منازل آن‌ها برسانید. خدمت‌رسانی خود به مردم باید منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.»

اما دستور وزیر و اقدام اپراتورها برای فروش اینترنتی سیمکارت افاقه نکرد و صف های طولانی مردم برای خرید سیمکارت کماکان در قزوین ادامه دارد. بسیاری از مردم هنوز از اینترنتی شدن فروش سیمکارت ها ناگاه هستند و پیشتر تبلیغات اپراتورها فضای عمومی را به گونه ای هدایت کرده تا مردم به صورت فیزیکی در مراکز فروش حضور یابند.

حضور میدانی خبرنگار پانا حکایت از این دارد که بیشتر مراجعه کنندگان افراد سالمند و سنین بالا هستند و حضور این افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی در صفوف طولانی بسیار خطرناک است و کم کم این صفوف خود عامل انتقال و شیوع کرونا در جامعه خواهند شد.

یکی از مراجعه کنندگان خانم با ابراز بی اطلاعی از ثبت نام اینترنتی سیمکارت، در پاسخ به اینکه چرا با وجود خطر کرونا در این صف طولانی هستید؟ گفت: اگر سیمکارت به نام خودم تهیه نکنم، دولت وام یک میلیونی را به من نمی دهد و باید این خطر را به جان بخرم، چون به این وام نیاز دارم.

یکی دیگر از افراد در صف، به پیامک یکی از اپراتورها برای دریافت سیمکارت اشاره کرد و با انتقاد شدید از مسئولان، گفت: مسئولان باید پاسخ دهند که چرا من باید در این سن و سال و در این وضعیت خطرناک کرونا در صف های طولانی باشم.

مردم در این صف های طولانی سرگردان هستند و این سیاست های مسئولان با اعلام شعارهای در خانه بمانید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید، تناسب ندارد، پس چه خوب می شود تا بیشتر از این دیر نشده فکری به حال این مردمی بکنیم که برای یک میلیون وام ساعت ها در ازدحام جمعیت می ایستند و خود را در معرض ابتلا به کرونا قرار می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار