معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :

نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از نقد و ارزشیابی کتاب فارسی(خوانداری،نوشتاری) پایه های اول تا سوم ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،درخشانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ،در سخنانی با اشاره به اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، اظهار کرد: مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

او در ادامه گفت: نقد و ارزشیابی با هدف بهبود وارتقاء محتوا، مفاهیم،اصول یاددهی ویادگیری ،روش ارزشیابی وایجاد نوآوری وگشودن افق های جدید جهت اصلاح بخشهای مختلف کتاب صورت می گیرد .

اوتصریح کرد: این برنامه از طریق سامانه اعتبارسنجی که یک سیستم تعاملی هوشمند بین گروه های تالیف، روسای گروه های تحلیل محتوای استانی، دبیرخانه های کشوری دروس و دبیران مشارکت کننده در فرایند نقد و ارزیابی به موازات تالیف کتاب های درسی و دیگر اجزای بسته های آموزشی است،انجام می شود.

درخشانی بیان کرد: ظرفیت های پیش بینی شده در این سامانه به گونه ای است که رویکرد تالیف مشارکتی و چند تالیفی را که از سیاست های اساسی سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در سند تحول و برنامه درسی ملی است، محقق می سازد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد ،آموزگاران محترم می توانند با مشارکت و هم افزایی در تولید کیفی محتوای آموزشی وتحلیل سازنده ، با ورود به سامانه اعتبارسنجی کتب درسی به آدرس http://etebarsanji.org تاپانزدهم اردیبهشت 99 اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار