مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

اهتمام در اجرای تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی با توجه به تعطیلی مدارس

مددی: با آموزش‌های مجازی، تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در تمام خانواده‌های ایرانی ساری و جاری می‌شود

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به اثرات موثر آموزش‌های مجازی بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام در اجرای تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی با توجه به تعطیلی مدارس

رضا مددی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر با رعایت کامل اصول بهداشتی و توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کشور به صورت پایدار درآید گفت: این ایام فرصت مغتنمی را برای کسب تجربیات جدید برای ما فراهم آورد. تجربیاتی که باید منجر به آموزش‌های نوین و خلاقانه در آموزش و پرورش شود.

او افزود: اجرای طرح قرنطینگی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، یک نیاز اجباری برای اندیشیدن و واکاوی اغلب موضوعات جهان هستی و روشن شدن مباحثی بود که به دلیل مشغله‌های زندگی از آن‌ها غافل مانده بودیم.

مددی اضافه کرد: یاد گرفتیم در بحران‌های این چنینی باید متفاوت عمل و از همه ظرفیت‌های نهفته که تاکنون مورد توجه و تاکید نبوده‌اند برای بهره برداری استفاده کنیم.

اهتمام در اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: این روزها یکی از مباحث مهم و چالش برانگیز در آموزش و پرورش، در راستای چشم اندازهای موجود در سند تحول بنیادین، اهتمام در اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی، با توجه به تعطیلی مدارس است.

او عنوان کرد: مهم‌ترین سوال این است که چگونه می‌توان با آموزش مجازی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان این مرز و بوم دست پیدا کنیم و آموزش مجازی را با رویکرد تمام ساحتی دنبال کنیم؟ اما سوال دوم این است که چه تغییراتی باید در شیوه ارتباط با دانش‌آموزان در پیش گرفته شود تا علیرغم تعطیلی مدارس، تربیت تمام ساحتی در مدارس کشور محقق شود؟

با آموزش‌های مجازی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی در تمام خانواده‌های ایرانی جاری می شود

او با طرح اینکه با توجه به شرایط موجود، نقش خانواده‌ها در اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی چیست و سایر نهادها و ارگان‌های دولتی چگونه می‌توانند به آموزش و پرورش، برای اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی یاری رسانند، گفت: همواره چالش‌ها و مشکلات می‌توانند با بروز خلاقیت‌ها تبدیل به فرصت شوند و شرایط مطلوب و بهینه را فراهم کنند. با برنامه‌ریزی و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای گذر از این بحران می‌توان با آموزش‌های مجازی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی را در تمام خانواده‌های ایرانی ساری و جاری کرد.

مددی با تاکید براینکه تعلیم و تربیت واقعی در مدرسه امکان‌پذیر است گفت: اما استفاده از این آموزش‌ها کار درستی به شمار می‌آید که در حال انجام است چراکه معلم نقش تربیت‌کننده دارد و باید در تمام ابعاد دانش‌آموز نقش موثری داشته باشد.

آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه شاد محیط ایزوله و فضای مستقلی را ایجاد کرده است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: در این شرایط که ارتباط مستقیم دانش‌آموز با معلم قطع شده است و معلمان با استفاده از فضای مجازی با بچه‌ها در ارتباط هستند، آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه شاد محیط ایزوله و فضای مستقلی را ایجاد کرده است که با رفع موانع فنی و اجرایی، کیفیت لازم از این شبکه قابل بهره‌برداری است.

او با تاکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی مطابق سند تحول بنیادین گفت: از همکاران فرهیخته تقاضا می‌کنم با هم‌اندیشی، ارائه نظرات و پیشنهادات سودمند و اشتراک تجارب ارزشمند خود در این خصوص، دستگاه تعلیم و تربیت کشور را در انجام این ماموریت که همانا تربیت پذیری آحاد ملت ایران است، یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار