فعالیت کانون های مساجد گلستان در مقابله با کرونا

گلستان(پانا)- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان فعالیت خودجوش کانون های مساجد استان در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت کانون های مساجد گلستان در مقابله با کرونا

به گزارش مهر، مهدی بیکی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری در این شرایط سخت همراه مدافعان سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند.

وی افزود: دوخت بیش از ۱۰ هزار ماسک و تهیه اقلام بهداشتی و معیشتی جهت توزیع در بین نیازمندان در سطح استان و ضدعفونی معابر و مساجد بخشی از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: کانون فرهنگی هنری گلشن گرگان، اقدام به توزیع بیش از هزار و ۳۰۰ بسته حمایتی شامل؛ برنج، روغن، مرغ، دستمال کاغذی، مواد شوینده، حبوبات، رب، ماکارونی به همت نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در بین نیازمندان کرده است.

بیکی همچنین گفت: کانون فرهنگی هنری شهید صلبی گرگان با تلاش های بی وقفه و مداوم از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در سطح منطقه و محله شروع به فعالیت هایی از قبیل ضد عفونی معابر، توزیع مواد غذایی و برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) به صورت سیار در محله و مسابقه مجازی کرده است.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری قدس در حرکتی مبتکرانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح مسجد اقدام به توزیع مهر اختصاصی، دستکش و مواد ضد عفونی جهت پیشگیری از انتقال بیشتر این ویروس منحوس و دوخت بیش از دو هزار ماسک و توزیع اقلام معیشتی و ضد عفونی در سطح منطقه کرد.

بیکی همچنین اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین (ع) گرگان هم بیش از دو هزار ماسک، ارزاق معیشتی و مواد ضدعفونی کننده در سطح محله توزیع و اقدام به ضدعفونی معابر و مساجد کرد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان به فعالیت کانون فرهنگی هنری جواد آل محمد آزادشهر اشاره کرد و گفت: این کانون هم با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دوخت چهار هزار ماسک، ضد عفونی محله و مسجد و توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهرستان آزادشهر گام در مقابله با کرونا نهاده است.

بیکی بیان کرد: فعالیت های چشم گیر دیگری در سطح کانون های مساجد استان از قبیل آموزش مجازی پیشگیری از ابتلا به ویروس، دوخت لباس مخصوص ایزوله برای بیماران و کادر پزشکی، دوخت ماسک، توزیع بسته های بهداشتی، جلوگیری از مسافرت اهالی و برگزاری مراسمات و تجمعات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم با اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و ارسال پیامک به ائمه جماعات، مدیران، رابطان و اعضای کانون ها آنها را جهت شرکت در مسابقات تدارک دیده شده در سایت بچه های مسجد دعوت کرد.

بیکی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی پوسترهای آگاهی بخشی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و انتشار آن از طریق فضای مجازی برای مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری بوده است.

وی در پایان از راه اندازی پویش های در خانه بمانیم، به نیازمندان کمک کنیم، پویش قرائت زیارت عاشورا، حدیث کساء و ختم صلوات توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار