نگرانی از شیوع مجدد بیماری کرونا در گلستان

مردم به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی توجهی نمی کنند

گلستان (پانا)-این روزها که محدودیت فعالیت مشاغل کم‌خطر برداشته شده است، ازدحام و شلوغی عجیبی در شهرها دیده می‌شود و بسیاری از مردم توجهی به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ندارند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از شیوع مجدد بیماری کرونا در گلستان

به گزارش تسنیم، مسئولان بهداشت و درمان استان گلستان اعلام کرده‌اند در هفته‌های اخیر روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی شده و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خالی از بیماران کرونایی است.

آن‌طور که استاندار گلستان گفته از 16 بیمارستان دانشگاهی استان که به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کردند 14 بیمارستان، بیمار کرونایی بستری ندارند. با توجه به شیب نزولی این بیماری فعالیت نقاهتگاه بهبودیافتگان کرونایی نیز در استان متوقف شده است.

هادی حق‌شناس گفت: قرار است 4 بیمارستان در شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس برای بستری بیماران کرونایی فعال باشد و بقیه بیمارستان‌های استان به حال عادی برگردند و سایر بیماران را پذیرش کنند.

البته استاندار گلستان بر این موضوع هم تأکید کرده که روند نزولی این بیماری به معنای پایان کرونا در استان نیست و ممکن است در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی، شاهد پیک بیماری در روزهای آینده باشیم.

در عین حال این روزها که محدودیت فعالیت مشاغل کم خطر برداشته شده، شاهد ازدحام و شلوغی عجیبی در شهرها هستیم که در یک ماه اخیر کمتر شاهد آن بودیم. بسیاری از مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌تفاوت و کم‌توجه هستند و همین موضوع ممکن است زنگ خطری برای استان باشد.

رعایت نکردن دستورالعمل‌هایی که برای فعالیت اصناف در نظر گرفته شده، می‌تواند شرایط سختی را در روزهای آینده رقم بزند. موضوعی که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هم به آن تأکید کرد و گفت: هرچند روند بیماری در هفته‌های اخیر تقریبا‌ ثابت و در برخی روزها کاهشی بوده؛ اما حضور غیرمسئولانه برخی مردم در سطح شهر بدون رعایت حریم‌ها و فاصله‌های لازم و دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است پیک‌های بعدی این بیماری را در استان رقم بزند.

سراج‌الدین عارف‌نیا افزود: شلوغی‌های روزهای اخیر در سطح شهرها، شاید در هفته‌های آینده خود را نشان دهد، هر چند امیدواریم شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری در استان نباشیم.

وی همچنین گفت: بسیاری از مردم به ویژه کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله ضعف سیستم ایمنی، بیماران قلبی، دیالیزی و غیره از ترس ابتلا به کرونا در این مدت برای روند درمان خود به بیمارستان‌ها مراجعه نکردند و همین موضوع سبب شده شرایط این بیماران کمی سخت شود. با توجه به روند کاهشی بیماری، به این افراد توصیه می‌کنیم برای تداوم درمان به مراکز تخصصی مراجعه کنند.

اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه نیز که از روزهای گذشته در استان شروع شده، با استقبال خوب خیران و مردم همراه شده است. امروز یکی از خیران استان 8 هزار بسته معیشتی که تهیه کرده بود را با حضور استاندار بین نیازمندان توزیع کرد. علاوه بر این قرار است با حمایت نماینده ولی فقیه در استان؛ 5 هزار بسته غذایی با همکاری فعالان اقتصادی در فاز نخست این رزمایش بین نیازمندان توزیع شود. استاندار گلستان نیز در جلسه ستاد هماهنگی این رزمایش از تهیه و توزیع 200 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و محرومان استان خبر داده است.

این روزها پویش کمک مومنانه در فضای مجازی استان به راه افتاده و پاسداران استان به عنوان پرچمداران همدلی و کمک مومنانه، اعلام کردند حقوق یک روز خود را برای کمک به محرومان و نیازمندان اختصاص می‌دهند. این پویش در حال حاضر به برخی دستگاه‌های دیگر از جمله بنیاد مسکن استان نیز تسری پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار