کشف ۳۴ تن مواد مخدر در کشور از ابتدا تا نیمه فروردین

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۳۴ تن مواد مخدر در کشور در نیمه نخست فروردین ماه خبر داد و گفت ۲۷ هزار و ۲۳۳ کیلوگرم از این کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۰ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۳۴ تن مواد مخدر در کشور از ابتدا تا نیمه فروردین

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مجموع کشفیات این دو هفته ۳۴ هزار و ۱۸۳کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که۲۱ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم بود، حدود ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: ۲۷ هزار و ۲۳۳ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۰ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد ادامه داد: همچنین از این میزان ۳۸۲۱ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷۱ کیلوگرم هروئین، ۴۰۲ کیلوگرم گراس، ۱۱۷۰ کیلوگرم شیشه و ۹۷ مرفین و ۲۸۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی درباره جمع آوری و ساماندهی معتادان هم اظهار کرد: در دو هفته اخیر مجموعاً ۵۱۵۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۰۷۱ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۰۴۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ضمن اینکه در میان دستگیرشدگان این هفته ۳۹ نفر از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است،‌ توضیح داد: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰هزار و ۳۹۱ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۰ درصد کشفیات کشور را دربردارد و کرمان با ۵۳۷۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۳۶۳۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۷۷۹ کیلوگرم، اصفهان با ۲۵۷۸ کیلوگرم، سمنان با ۱۵۷۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در دو هفته مذکور ۶۵ درصد است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۴۲۰ دستگاه خودرو و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۴ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار