آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

تهران (پانا) _ تشکر رئیس جمهور از معلمان کشور، آغاز به‌کار آزمایشی اپلیکیشن «شاد»، داوری جشنواره خوارزمی، عودت هزینه سرویس مدارس، آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی و تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی از مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر بودند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

اخبار حوزه تعلیم و تربیت این هفته نیز در ادامه تعطیلات کرونایی مدارس به تلاش‌های آموزش و پرورش در مقابله با این بحران اختصاص داشته است. شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) سرانجام وارد مرحله بهره‌برداری شد و دانش‌آموزان دوره ابتدایی بعد از پیوستن به شبکه در نخستین کلاس‌های مجازی شرکت کردند. ثبت سفارش الکترونیکی کتاب‌های درسی آغاز و الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی هم به همه استان‌ها ابلاغ شد.

این هفته رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌های معلمان در این ایام تشکر کرد و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش هم اعلام کرد که هیچ بخشی از کتاب‌های درسی در امتحانات حذف نخواهد شد. مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر را می‌خوانید:

قدردانی رئیس جمهور از تلاش معلمان در تحقق شعار "تعطیلی مدرسه تعطیلی آموزش نیست"

در آغاز هفته رئیس جمهور در گفت‌وگو با وزیر آموزش و پرورش از تلاش معلمان در تحقق شعار "تعطیلی مدرسه تعطیلی آموزش نیست" قدردانی کرد. رئیس جمهور در گفت‌وگو با وزیر آموزش و پرورش، گفت: تعطیلی فضاهای آموزشی به هیچ وجه نباید به معنای تعطیلی آموزش باشد. تلاش برای فضا و امکان مناسب برای ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی ضرورت دارد.

آغاز ثبت سفارش کتب درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و ثبت‌نام در سامانه از روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه آغاز شد.

بر این اساس ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتب دوره‌های آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی از ۲۴ فروردین آغاز شد و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده مشخص شد

سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، در اجرای مواد 15 و 16 قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی و بر اساس مصوبه شصت‌وهشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، دستورالعمل الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی را جهت اجرا در سال تحصیلی 1400-1399 به استان‌ها ابلاغ کرد.

شهریه تمام مدارس و پیش‌دبستانی‌های غیردولتی براساس دستورالعمل مذکور و از طریق نرم‌افزار مربوطه در سامانه mosharekatha.ir تعیین می‌‌شود و مؤسسان ویا نمایندگان حقوقی مدارس باید با مراجعه به این سامانه و با توجه به ثبت‌اسناد مثبته نسبت به ثبت اطلاعات مندرج در سامانه اقدام کنند.

براین اساس افزایش شهریه پایه دوازدهم دوره دوم مدارس متوسطه، نظری و مهارتی، مدارس پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی غیردولتی، مدارس پیش‌دبستانی غیردولتی دایر در مدارس دولتی، مدارس جدید التاسیس غیردولتی، مدارس غیردولتی استثنایی، شهریه فعالیت‌های تابستانی مشخص‌شده است.

انجام داوری جشنواره خوارزمی به شکل الکترونیکی

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری داوری‌های امسال جشنواره به شکل الکترونیکی خبر داد و گفت: از سال آینده جشنواره خوارزمی برای علوم پایه و جشنواره فارابی برای دانش‌آموزان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

کسر ایام تعطیلات از مدت قرارداد سرویس مدارس

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره عودت هزینه سرویس مدارس به والدین اعلام کرد مبنای تصمیم گیری درباره پرداخت هزینه حمل ونقل بر اساس قراردادی است که میان مدرسه و پیمانکار بسته شده است.

نورعلی عباسپور توضیح داد: این بخشنامه مربوط به سال ۱۳۹۳ است و در آن تاکید شده در تعطیلات نوروزی، تعطیلات رسمی کشور و تعطیلات اضطرای برابر تصمیم اداره آموزش و پرروش استان هر چند روز که باشد از مدت قرارداد کسر می‌شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان و معلمان در شبکه آموزشی شاد

وزیر آموزش و پرورش در نهصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش از ثبت نام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی در شبکه آموزشی شاد خبر داد که این تعداد افزایش یافت.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه این جلسه با توجه به شرایط روز جامعه به صورت فوق العاده برگزار می‌شود و دستور کار آن در مورد تعیین تکلیف فعالیت‌های آموزشی و چگونگی برگزاری امتحانات و در ادامه جلسه گذشته است، گفت: در بین جلسه قبل و فعلی سامانه آموزشی دانش‌آموزان راه‌اندازی و معلمان و دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

او افزود: ممکن است درصدی از دانش‌آموزان به دلایلی امکان اتصال به این شبکه را نداشته باشند که در مرحله دوم برای حل این موضوع اقدام خواهیم کرد.

آغاز ثبت‌نام مدیران مدارس در سامانه انتصاب مدیران

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خبر داد.

براساس این خبر ثبت‌نام داوطلبان از 26 فروردین ماه تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری است.

شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فعال شد

مهدی شرفی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه دانش آموزی شاد، گفت: اکنون این شبکه برای مقطع ابتدایی فعال شده و مدارس منتخب توانسته‌اند آموزش خود را در فضای ایمن مجازی آغاز کنند.

او افزود: سایر مدارس نیز به مرور زمان به شبکه شاد اضافه می‌شوند و این شبکه زیرساختی است که فضای یادگیری را برای تمامی دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی فراهم کرده است.

هیچ بخشی از کتاب‌های درسی در امتحانات پایان سال حذف نخواهد شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی با ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: امتحان پایان سال دانش‌آموزان از تمام مفاهیم درسی است و هیچ بخشی حذف نمی‌شود.

مهدی نوید ادهم در تماس تلفنی با شبکه خبر ضمن اعلام برگزاری دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و همه اعضا گفت: این جلسه برای تصمیم‌گیری درباره ادامه سال تحصیلی و چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نخواهد شد، گفت: یکی از مصوبات جلسه این بود که از مدیران و معلمان خواسته شد در فرصت باقیمانده با استفاده از امکانات موجود، تمام مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان منتقل کنند و هیچ بخش از کتاب درسی حذف نخواهد شد و امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی خواهد بود؛ در نتیجه آموزش‌ها را در فرصت باقیمانده ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار