انجام بیش از ۲ هزار ماموریت امداد و نجات کوهستانی در کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۲ هزار و ۳۳۲ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سال ۹۸ در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۲ هزار ماموریت امداد و نجات کوهستانی در کشور

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، مرتضی سلیمی گفت: در سال ۱۳۹۸ و با تلاش نجاتگران گروه‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در سطح کشور ۲ هزار و ۴۲۰ نفر از حادثه دیدگان در حوادث مرتبط با کوهستان نجات یافته، ۶۴۹ نفر از مصدوم این حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و به ۳۲۸ نفر از حادثه دیدگان خدمات سرپایی ارایه شده است.

وی ادامه داد: این امدادرسانی شامل انجام خدمات جستجو و نجات در کوهستان، انتقال کوهنوردان گرفتار به مناطق امن، ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه و نظایر آن بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پایین بودن سطح آموزش، به همراه نداشتن تجهیزات مناسب کوهنوردی، بی‌توجهی به شرایط جوی در ارتفاعات، نداشتن شناخت مناسب از مسیر و ضعف جسمانی را علل اصلی حوادث مرتبط با کوهستان عنوان کرد.

سلیمی توضیح داد: نجاتگران گروه های تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در مواردی همچون اِدم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، اِدم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.

وی افزود: این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی مانند سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نجات فنی (Technical Rescue)، بقا در کوهستان (Mountain Survival )، جستجو در کوهستان (Mountain Search)، نجات شخص در کوهستان (MountainselfRescue) و حالت تعادل در ارتفاعات کوهستانی (spanish pendulum) را از دیگر ویژگی های این گروه های تخصصی امداد و نجات در کوهستان عنوان کرد.

وی از تمامی کوهنوردان و دیگر شهروندان دوستدار ورزش و کوهپیمایی در زیبایی ها ارتفاعات کوهستانی خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث کوهستان حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار