
پانا استانها شهرستانهای تهران
برگزاری وبینار توجیهی فرایند ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی سال98 حوزه معاونت پرورشی فرهنگی
برگزاری وبینار توجیهی فرایند ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی سال98 حوزه معاونت پرورشی فرهنگی

تهران(پانا)- جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران بصورت مشترک با حضور معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق و رابطین ارزیابی استان و مناطق جهت بررسی شاخص های بارگذاری شده در سامانه نظارت آسیب شناسی بهصورت ویدئوکنفرانس برگزارشد.
در این جلسه سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با تقدیر از عملکرد مناطق در سامانه نظارت به بررسی شاخص های پرورشی و فرهنگی پرداخت و گفت: این فرایند کار دشواری است که باید بصورت تیمی و کارشناسی اداره شود و در تمام مراحل از برنامه ریزی، اجرا، پاسخ گویی و نظارت باید با همکاری و همفکری صورت بگیرد و عملا به تنهایی قابل اجرا نخواهد بود.
او با تاکید بر دشواری بخشی از کار که به هماهنگی مدارس در موضوع و شاخص واحد مربوط میشود، افزود: ارزیابی بیندستگاهی که خارج از مجموعه نظارت آموزش و پرورش برنامهریزی شده در کنار شرایط بحرانی و خاصی که اکنون در کشور شاهد آن هستیم به سختی کار اضافه کرده و لزوم کار تیمی را دوچندان میکند. همچنین برش شاخصها ابتدا در سطح وزارت آموزش و پرورش، سپس در سطح استان، منطقه و مدرسه ایجاد میگردد و همه دستگاهها ملزم به انجام این کار مهم هستند و ما نیز باید با پرداختن مطلوب به این قضیه معدل کاری خود را به جهت هدر نرفتن زحمات دوستانی که دلسوزانه و مستمر در تلاش هستند،بالا ببریم.
هاشمی به لزوم توجه بیشتر به هدفگذاری و اولویتبندی در کارها اشاره کرد و گفت: حال که با تعطیلی مدارس فرصت بیشتری برای توجه به برخی از کارهای عقب افتاده داریم از همکاران خود در سطح مناطق توقع داریم با پیگیری دقیق و تعامل و ارتباط سازنده با استان کارها را به بهترین نحو به سرانجام برسانند، به همین منظور نشستها و کانالهای ارتباطی همکاران با استان برقرار بوده و پاسخگویی و همچنین نظارت و بررسی از سمت استان جریان خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانای تهران تعداد شاخص های پرورشی و فرهنگی در منطقه را 94 شاخص و در سطح مدرسه 24 شاخص عنوان کرد و تصریح کرد: نهادهای مختلف در سطح اداره کل و مناطق به صورت جدی درحال پیگیری و رصد شاخصها هستند و با توجه به اهداف مشترک و مرتبط لازم است از مناطق و مدارسی که گامهای پرقدرت برداشته و موفق عمل میکنند تجلیل بهعملآید.
هاشمی با تشکر از مناطقی که عملکرد مثبتی در سال گذشته داشتند ادامه داد: با وجود مشکلات و گستردگی مسائلی که در این زمینه وجود دارد اما باور کلی بر اینست که توانایی انجام مطلوب کار در سطح استان و کلیه مناطق و مدارس وجود دارد و با وجود دقت در پیگیری کارها بنا نیست به مدارس کارهای اضافی واگذارشود. همچنین مهم و لازم است در امور مستندسازی به ساختار منسجم و مفیدی برسیم که هدفمند بوده و بخشهای اضافی و بیهوده حذف شده تا از اتلاف وقت و انرژی نیروی انسانی و منابع مالی جلوگیری شود.
خبرنگار: نغمه مختاری
-
قدردانی از رابطین ارزیابی شاخصهای پرورشی و فرهنگی در ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
-
برگزاری وبینار کشوری سرگروههای آموزشی درس عربی دوره دوم متوسطه
-
لزوم سازگاری با زیست بوم جدیدشغلی در فضای مجازی بالاخص "شبکه شاد"
-
مستندسازی فعالیت ها و برنامه ها، نقش موثری در بهبود عملکرد در حوزه های مالی و اداری دارد
-
چابکسازی سیستمی با نهادینه شدن فرهنگ توانمندسازی در تابستان
-
برنامهریزی برای برگزاری دورههای دانشافزایی منابع انسانی حوزه پرورشی
-
آغاز بهکار دبیرخانه دریافت آثار مسابقات فردا
-
استمرار فعالیت شبکه شاد پس از پایان سال تحصیلی به فعالیت حوزه پرورشی در این شبکه وابسته است
-
پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مقدمه انتقال مفاهیم تربیتی به دانشآموزان است
-
پوشش حداکثری شبکه اجتماعی دانش آموزان در راستای جبران کمّیت آموزشی
-
جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب در دو بخش فرهنگیان و دانشآموزان برگزار میشود
-
نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی
-
با خلاقیت و تجربه جمعی باعث رونق و پویایی شبکه آموزش دانشآموزان شویم
-
دیدار معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با همکاران شاغل در سازمان دانشآموزی استان
-
مجتبی هاشمی:توجه ویژه به فضاهای پرورشی برای توانمندسازی دانشآموزان در جهت رونق تولید ملی بسیار مهم است
-
سیدمجتبی هاشمی: مهارت در کنار منشهای اخلاقی میتواند اهداف سازمان دانشآموزی را به بهترین شکل پیش ببرد
-
مجتبی هاشمی:مربیان پیشکسوت تشکل پیشتازان با شور و نشاط و ایده پردازی در کنار اهداف والای سازمان دانش آموزی باشند
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.