برگزاری وبینار توجیهی فرایند ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی سال98 حوزه معاونت پرورشی فرهنگی

تهران(پانا)- جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران بصورت مشترک با حضور معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق و رابطین ارزیابی استان و مناطق جهت بررسی شاخص های بارگذاری شده در سامانه نظارت آسیب شناسی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار توجیهی فرایند ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی سال98 حوزه معاونت پرورشی فرهنگی

در این جلسه سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با تقدیر از عملکرد مناطق در سامانه نظارت به بررسی شاخص های پرورشی و فرهنگی پرداخت و گفت: این فرایند کار دشواری است که باید بصورت تیمی و کارشناسی اداره شود و در تمام مراحل از برنامه ریزی، اجرا، پاسخ گویی و نظارت باید با همکاری و همفکری صورت بگیرد و عملا به تنهایی قابل اجرا نخواهد بود.

او با تاکید بر دشواری بخشی از کار که به هماهنگی مدارس در موضوع و شاخص واحد مربوط می‌شود، افزود: ارزیابی بین‌دستگاهی که خارج از مجموعه نظارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده در کنار شرایط بحرانی و خاصی که اکنون در کشور شاهد آن هستیم به سختی کار اضافه کرده و لزوم کار تیمی را دوچندان می‌کند. همچنین برش شاخص‌ها ابتدا در سطح وزارت آموزش و پرورش، سپس در سطح استان، منطقه و مدرسه ایجاد می‌گردد و همه دستگاه‌ها ملزم به انجام این کار مهم هستند و ما نیز باید با پرداختن مطلوب به این قضیه معدل کاری خود را به جهت هدر نرفتن زحمات دوستانی که دلسوزانه و مستمر در تلاش هستند،بالا ببریم.

هاشمی به لزوم توجه بیشتر به هدف‌گذاری و اولویت‌بندی در کارها اشاره کرد و گفت: حال که با تعطیلی مدارس فرصت بیشتری برای توجه به برخی از کارهای عقب افتاده داریم از همکاران خود در سطح مناطق توقع داریم با پیگیری دقیق و تعامل و ارتباط سازنده با استان کارها را به بهترین نحو به سرانجام برسانند، به همین منظور نشست‌ها و کانال‌های ارتباطی همکاران با استان برقرار بوده و پاسخگویی و همچنین نظارت و بررسی از سمت استان جریان خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانای تهران تعداد شاخص های پرورشی و فرهنگی در منطقه را 94 شاخص و در سطح مدرسه 24 شاخص عنوان کرد و تصریح کرد: نهادهای مختلف در سطح اداره کل و مناطق به صورت جدی درحال پیگیری و رصد شاخص‌ها هستند و با توجه به اهداف مشترک و مرتبط لازم است از مناطق و مدارسی که گام‌های پرقدرت برداشته و موفق عمل می‌کنند تجلیل به‌عمل‌آید.

هاشمی با تشکر از مناطقی که عملکرد مثبتی در سال گذشته داشتند ادامه داد: با وجود مشکلات و گستردگی مسائلی که در این زمینه وجود دارد اما باور کلی بر اینست که توانایی انجام مطلوب کار در سطح استان و کلیه مناطق و مدارس وجود دارد و با وجود دقت در پیگیری کارها بنا نیست به مدارس کارهای اضافی واگذارشود. همچنین مهم و لازم است در امور مستندسازی به ساختار منسجم و مفیدی برسیم که هدفمند بوده و بخش‌های اضافی و بیهوده حذف شده تا از اتلاف وقت و انرژی نیروی انسانی و منابع مالی جلوگیری شود.

خبرنگار: نغمه مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار