در گفت و گو با پانا

سعید سعدی: اکران آنلاین می‌تواند جلوی متضرر شدن سینماگران را بگیرد

حاتمی کیا با اکران فیلم سینمایی «خروج» در شبکه اینترنتی ریسک بسیار بزرگی انجام داد

تهران (پانا) - سعید سعدی تهیه کننده شناخته شده کشور می گوید اکران آنلاین در بسیاری از کشورها سال‌هاست که اجرا می‌شود و در آن کشورها نتایج مثبتی در برداشته اما در ایران این نوع اکران هنوز تجربه نشده است و ابراهیم حاتمی کیا ریسک بزرگی با اکران اینترنتی فیلمش در اینترنت انجام داده است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سعید سعدی: اکران آنلاین می‌تواند جلوی متضرر شدن سینماگران را بگیرد

سعید سعدی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران در گفتو‌گو با پانا با اشاره به اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج گفت: اکران آنلاین در بسیاری از کشورها سال‌هاست که اجرا می‌شود و در آن کشورها نتایج مثبتی در برداشته اما در ایران این نوع اکران هنوز تجربه نشده و از بازخوردهای احتمالی آن چیزی نمی‌دانیم. درواقع هنوز برای پیش‌بینی موفقیت یا عدم موفقیت اکران اینترنتی زود است و باید منتظر ماند.
سعدی افزود: در اکران آنلاین باید سازوکارهای قانونی به درستی اجرا شوند و فکر می‌کنم اگر شرایط مهیا شود و همه چیز به درستی پیش برود در ایران نیز این نوع اکران جوابگو و موفق باشد.
تهیه‌کننده فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با بیان اینکه شرایط فعلی که در آن قرار داریم بسیار سخت است و روال معمول اکران در آن وجود ندارد گفت: در شرایط فعلی اکران آنلاین یکی از روش‌هایی است که می‌تواند جلوی متضرر شدن عزیزانی را روی یک اثر سینمایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند را بگیرد. امیدوارم سرمایه اولیه فیلم‌ها بازگردد و چرخه تولید در سینما متوقف نشود.
سعدی گفت: آقای حاتمی‌کیا با پذیرش ریسکی بزرگ اقدام به اکران فیلم‌شان در اینترنت کرده‌اند. البته شاید اگر سرمایه‌گذار فیلم بخش خصوصی بود این کار با مشکلاتی روبرو می‌شد و ریسک بسیار بالاتری می‌بود چراکه تامین منابع مالی و بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی حیاتی است.
تهیه کننده فیلک «من» گفت: شخصا از اقدام ایشان استقبال می‌کنم و مشتاقانه منتظرم تا بازخورد مخاطب میزان استقبال را ببینم. امیدوارم این اکران موفق باید و سایر همکاران نیز ترغیب شوند تا آثارشان را به صورت آنلاین به نمایش بگذارند.
او افزود: اگر اکران آنلاین موفق باشد شاید حتی سینماگران به این نوع اکران راغب‌تر باشند.
سعدی در پایان گفت: فیلم آقای حاتمی‌کیا را در جشنواره دیده‌ام و خوشحالم حالا این فرصت مهیا شده است که در اکران آنلاین فیلم «خروج» را همراه با خانواده تماشا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار