معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان باید با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی تدوین شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان باید با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی تدوین شود و علاوه بر این در اردوها باید موضوعات متنوع تربیتی مد نظر باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان باید با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی تدوین شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در جلسه تدوین سیاست‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش از طریق تولید بسته‌های تحولی با ابزار اردوهای دانش‌آموزان که در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد ضمن تقدیر از اقدامات و پیگیری‌ها و انجام برنامه‌های متنوعی که در ادارات کل زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی در ایام شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است گفت: «باید برای برنامه‌های حال و آینده خود بیاندیشیم همچنین لازم است جلسه‌ای برگزار شود تا برنامه‌های تابستان حوزه معاونت پرورشی را تعیین تکلیف کنیم.»

او ادامه داد: «با توجه به فرصتی که در این ایام کرونایی و ماه مبارک رمضان به وجود آمده می‌توانیم بسیاری از کارهای عقب افتاده را پیگیری کنیم علاوه بر این حوزه پرورشی می‌تواند از شبکه شاد که از سوی وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است به عنوان یک بستر و ظرفیت ارزشمند به خوبی استفاده کند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: «با توجه به اینکه دانش‌آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا اوقات فراغت بیشتری دارند می‌توانیم از بستر ارزشمند شبکه شاد استفاده کنیم و برنامه‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف مانند خدمات مشاوره‌ای، ارتقا مهارت‌ها، توانایی‌ها در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری قصه گویی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های قرآن و عترت ارائه دهیم.»

او یادآورشد: «نباید در این ایام کرونا منفعل باشیم البته اقدامات خوبی در همین ایام در سطح کشور و استان‌ها و ادارات کل صورت گرفته است و باید یک گزارش جامع از اقدامات مختلف در سطح کشور جمع آوری شود.»

کاظمی بیان کرد: «از اقدامات خوبی که در این حوزه صورت گرفته است چاپ مجله تربیت سیاسی ویژه نامه حجاب و عفاف بود و همچنین اعلام خبر برگزاری جشنواره حجاب و عفاف به میزبانی استان تهران بود که باید زمینه‌های ارسال مقالات و آثار استان‌ها از طریق فضای مجازی فراهم شود.»

او گفت: «یکی از کارهایی که می‌توانیم اکنون دنبال کنیم سیاست‌گذاری حوزه اردویی دانش‌آموزان است که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز هست و جلسات متعددی را هم دوستان در این زمینه برگزار کردند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: «در ابتدا باید ضرورت تبیین راهبردها و سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان با توجه به اسناد بالادستی و آیین نامه اجرایی مدارس مشخص شود و در این جلسات باید به یک درک مشترک در این خصوص دست پیدا کنیم اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی و پایه‌ها سیاست گذاری مد نظر قرار گیرد.»

او اشاره کرد: «لازم است که پرونده اردوی دانش‌آموزان تشکیل شود و با توجه به خلق موقعیت‌های تربیتی درطول دوران تحصیل هر دانش‌آموز در پایان دوره تحصییلی خود حداقل باید ۲۰ اردو رفته باشد که دریان خصوص می‌توانیم برای هر پایه تحصیلی اردوهای تجویزی، اختیاری و انتخابی داشته باشیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «مخاطب اصلی سیاست گذاری اردویی دانش‌آموزان مدیر مدرسه، مربی پرورشی و معلمان هستند و دانش‌آموزان به عنوان بهره بردار آن هستند.»

او یاد آورشد: «همچنین اردوها برای هرکدام از پایه تحصیلی باید با توجه به موضوعات مختلف کتب درسی و اهداف پایه‌های تحصیلی و اهداف متنوعی نظیر اردو های دینی، تربیتی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دانش افزایی، تاریخی و غیره باشد و همچنین تمام اردوها باید با محوریت ایجاد شادی و نشاط برای دانش‌آموزان باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار