افراد دارای فشار خون بالا کرونا را خیلی جدی بگیرند

قزوین (پانا)- کارشناس برنامه کنترل فشارخون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به افراد دارای فشار خون بالا هشدار داد که کرونا را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افراد دارای فشار خون بالا کرونا را خیلی جدی بگیرند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهرانه اعتمادی پور اظهار کرد: فشار خون بالا، معمولا افراد را در معرض عوارض جدی سلامتی قرار می‌دهد و مطالعات نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، دچار عوارض بیشتری می شوند.

این کارشناس با اشاره به خطرات بیماری کرونا برای مبتلایان به فشار خون بالا، گفت: هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نیست، اما بیماران فشار خون بالا، حتی از مبتلایان دیابت، بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند.

اعتمادی پور، بر اهمیت پیشگیری در شرایط شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری قلبی و دارای سابقه سکته قلبی و مغزی، باید خودشان را از جمله افراد با ریسک بالا بدانند و در مراقبت از خودشان، بسیار جدی باشند.

وی افزود: این گروه از بیماران، نباید بدون مشورت پزشک، مصرف هیچ ‌یک از داروهای خود را متوقف کنند.

این کارشناس با تاکید بر لزوم قرنطینه تمام افراد در منزل، گفت: قرنطینه مبتلایان فشار خون بالا، بیش از سایر افراد توصیه می شود و این بیماران، باید تا حد ممکن در خانه بمانند و جز در موارد ضروری، از خانه خارج نشوند.

مسؤول برنامه کنترل فشار خون مرکز بهداشت شهرستان قزوین بیان کرد: این دسته از بیماران، باید ضمن رعایت بیشتر نکات بهداشتی، حتما از ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی کننده استفاده کنند و بصورت مستمر، دست ها را با آب و صابون در طول روز بشویند.

وی اظهار کرد: این بیماران اگر فشار خون کنترل نشده دارند، باید هر دو تا سه روز، فشار خون خود را اندازه بگیرند و با راهنمایی پزشک، تمام توصیه ها را رعایت کنند، تا فشار خون آنان در وضعیت کنترل قرار گیرد.

اعتمادی پور، بر لزوم رعایت رژیم غذایی، مصرف کم نمک و انجام روزانه 10 دقیقه ورزش در خانه، توصیه کرد و گفت: این بیماران، بصورت تلفنی، مشاوره های لازم را از پزشک خود دریافت کنند و با تهیه داروهای خود از قبل، در صورت تمام شدن داروها، یکی از اعضای خانواده، برای تهیه داروها اقدام کند، تا بیمار، برای تهیه دارو از منزل خارج نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار