کاهش ۶۸ درصدی پرونده‌های مسن در محاکم گلستان

گلستان (پانا)-معاون اول قوه قضاییه از تلاش‌های دادگستری گلستان برای کاهش پرونده‌های معوق در محاکم قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۶۸ درصدی پرونده‌های مسن در محاکم گلستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اقدامات خوب دادگستری گلستان در کاهش طول مدت زمان فرآیند دادرسی‌ها در محاکم کیفری و تجدیدنظر و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن از جمله اقداماتی است که حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی معاون اول رئیس قوه قضاییه بابت آن از مجموعه دست اندرکاران دادگستری استان قدردانی کرده است.

هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش همکاران ما، سال گذشته برای ۶۸ درصد از پرونده‌های معوق استان رای صادر شد.

هادی هاشمیان گفت: برای افزایش سرعت رسیدگی به این پرونده ها، پارسال علاوه بر تلاش مضاعف قضات، هسته‌های جهادی از قضات پیشکسوت و باتجربه استان هم تشکیل شد که به بررسی این پرونده‌ها کمک کردند.

هاشمیان ادامه داد: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها هم با کمک قضات با تجربه، پرونده‌های مسن به ویژه پرونده‌هایی که محکومان زندانی داشتند را بازخوانی و برای مختومه کردن این پرونده‌ها مشارکت کردند.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین از کاهش ۸ هزار فقره‌ای ورودی پرونده به محاکم استان در سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: در این مدت آمار جرایم نیز بیش از ۱۶ هزار فقره کاهش یافته است.

هادی هاشمیان افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم تجدیدنظر استان، ۲۲ روز و متوسط زمان رسیدگی در محاکم کیفری نیز ۳۲ روز نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

رئیس کل دادگستری گفت: در ادامه برنامه‌های سال گذشته، امسال هم با تلاش مضاعف همکاران و برنامه ریزی‌های انجام شده، برای سرعت بخشی و کیفیت رسیدگی پرونده‌ها در محاکم و دادسرا‌ها تلاش می‌کنیم.

گلستان از استان‌های پیشرو کشور در کاهش مدت رسیدگی به پرونده هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار