دیدار قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس؛

بحری‌زاده: دفاع مقدس و روح حاکم بر آن پدیده‌ای فرا مکانی و فرا زمانی بوده است

تهران (پانا) - اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی صبح امروز با مهدی عظیمی امیرآبادی،مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و اصغری مدیر آموزش این انجمن دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: دفاع مقدس و روح حاکم بر آن پدیده‌ای فرا مکانی و فرا زمانی بوده است

عظیمی در این جلسه گفت: «یکی از نقایص حوزه سینما عدم وجود فاصله‌گذاری و رتبه‌بندی در حوزه نمایش است. ما در انجمن سینمای دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از مخاطبان به سینما نمی‌روند و از جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی کل کشور، تعدادی حدود ۳ میلیون نفر به سینما می‌روند.»

او افزود: «در شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوع وجود دارد. اما یکی از رسالت‌های این انجمن فراهم کردن فضایی با امنیت نسبی از نظر سینما و فیلم است تا خانواده‌ها با امنیت خاطر فیلم‌ها را ببینند.»

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: «بخشی تحت عنوان فیلم خوب برای خانواده‌های خوب داریم که از نظر فکری و تربیتی بی‌نقص است. پس از بررسی این ایده به نظر رسید سازمان دانش‌آموزی می‌تواند به این فضا کمک‌کننده باشد.»

عظیمی به قابلیت‌های نمافیلم یا شبکه VOD اشاره کرد و گفت: «می‌توانیم با آدرس و نشان سازمان دانش‌آموزی، برای دانش‌آموز امکان دسترسی و دیدن یک فیلم را فراهم کنیم. در این راستا می‌توان بر فیلم‌های تربیتی و بخش‌های آموزشی در این بخش توجه کرد.»

آثار سینمایی و آموزشی کشور بهره‌برداری می‌شود

اصغری مدیر آموزش این انجمن نیز در ادامه این جلسه گفت: «راه‌اندازی این شبکه با این رویکرد است که آثار سینمایی و آموزشی کشور بهره‌برداری شود. شبکه نمافیلم با این هدف راه‌اندازی شده است.»

او افزود: «می‌توان آموزش‌های تلویزیونی که اکنون درحال پخش است را به این شبکه منتقل کرد تا جذابیت بیشتری برای دانش‌آموزان داشته باشد.»

او در پایان گفت: «در هفته‌های اخیر سعی کردیم زیرساخت‌های فنی این شبکه را فراهم کنیم. احتمال می‌رود ۵ میلیون دانش‌آموز برای دیدن کلاس‌ها در این شبکه عضو شوند.»

دفاع مقدس محدود به دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی نیست

اسماعیل بحری‌زاده نیز در این جلسه گفت: «وظیفه سازمان دانش‌آموزی تربیت تمام‌ساحتی از طریق نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان تعریف شده است.»

او ادامه داد: «دفاع مقدس و روح حاکم بر آن پدیده‌ای فرا مکانی و فرا زمانی بوده است و محدود به دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی نیست. بلکه ما معتقدیم تاسی و ترویج این فرهنگ ما را در مسیر درست انقلاب قرار می‌‌دهد.»

بحری‌زاده ضمن اشاره به اینکه دفاع مقدس گامی بلند و جهشی به سمت ظهور و در راستای انتظار فرج قابل ارزیابی است، افزود: «هرچه از این فرهنگ فاصله بگیریم، در واقع از مسیر انقلاب، فرهنگ انتظار و نیل به تمدن نوین اسلامی دورتر خواهیم شد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعال شدن شبکه شاد در قالب اپلیکیشن شاد در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ضمن اشاره به اقداماتی که برای ورود آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان پیشتاز در این شبکه انجام شده است، ادامه داد: «با شناخت ظرفیت‌های انجمن سینمای دفاع مقدس و انجام کار کارشناسی گام‌های لازم را برای ایجاد هم‌افزایی طراحی می‌کنیم و به مورد اجرا خواهیم گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار