عربستان ۱۴۹۱ مدرسه یمن را تخریب کرده است

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش یمن در گزارشی خسارت‌های جنگ ۵ ساله عربستان در این بخش و تخریب ۱۴۹۱ مدرسه را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
عربستان ۱۴۹۱ مدرسه یمن را تخریب کرده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران از مرکز رسانه‌ای انصارالله، وزارت آموزش و پرورش یمن در گزارشی خسارت‌های ۵ سال جنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن را اعلام کرد.

این وزراتخانه هزینه خسارت‌های وارد شده به بخش آموزش و محاصره ۵ ساله را ۳ تریلیون ریال یمن برآورد کرده است.

در این گزارش آمده است که ائتلاف سعودی ۴۱۲ مرکز آموزشی را به صورت کامل تخریب کرده است که استان حجه با ۱۱۰ مرکز در رتبه اول و استان صعده با ۱۰۵ مرکز تخریب شده در رتبه دوم قرار گرفته است.

در تجاوزات سعودی‌ها ۱۴۹۱ مدرسه به صورت جزئی آسیب دیده اند و ۷۶۰ مدرسه که ۱۷۹ مورد آن در استان صعده بوده است به صورت کامل تخریب شده‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد که در حملات متجاوزان سعودی ۳۶۵۲ موسسه آموزشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم آسیب دیده‌اند که بر تحصیل نزدیک ۲ میلیون دانشجو تاثیر منفی داشته است.

همچنین حقوق بیش از ۱۹۶ هزار نفر از کسانی که در عرصه آموزش فعالیت می‌کرده اند قطع شده است که بر میانگین بیکاری و فقر در این کشور افزوده است.

بنابر این گزارش حتی بخش انتشار کشور یمن در این جنگی که وارد ششمین سال خود شده است آسیب دیده است و سالانه ۸۴ درصد کمبود چاپ دارند که مستقیما دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده است.

ائتلاف متجاوز سعودی که بیش از ۵ سال است جنگی نابرابر را علیه مردم بی‌گناه یمن به راه انداخته است با محاصره این کشور مردم را به بحرانی بی بدیل در جهان کشانده است که نه تنها بخش آموزش بلکه بخش بهداشت و درمان و تغذیه را هدف قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار