امروز: سه شنبه 30 دی 1399 - 18:10 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

مهدی شرفی اعلام کرد؛

استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات آموزشی در شبکه آموزشی دانش‌آموزان

استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات آموزشی در شبکه آموزشی دانش‌آموزان

4/12/2020 3:31:00 PM
4/12/2020 3:31:00 PM
یکشنبه 24 فروردین 1399 - 15:31
شاد

تهران (پانا) - رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش با تشریح روند شکل‌گیری شبکه آموزشی دانش آموزان، تاکید کرد آموزش‌وپرورش از پتانسیل‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات آموزشی در شبکه آموزشی دانش‌آموزان استفاده خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی شرفی در مورد روند شکل‌گیری شبکه شاد گفت: پس از ماجرای شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، وزیر آموزش‌وپرورش دستور داد به دنبال راهکاری باشیم که فرآیند آموزش ادامه داشته باشد و اتصال میان معلم و دانش‌آموز طوری برقرار شود که دانش‌آموزان حس کلاس واقعی در محیط مجازی را داشته باشند.

او افزود: آموزش‌وپرورش به دنبال راهکارهایی بود که بتوان ارتباط مجازی مناسبی برای دانش‌آموزان با معلمان برقرار شود، بنابراین در فاز اول با پیام‌رسان‌ها به دلیل اینکه می‌توانند در فضای مجازی گروه‌هایی را ایجاد و ارتباط دانش‌آموز و مدرسه را برقرار کنند وارد مذاکره شدیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: آموزش‌وپرورش درخواست‌هایی داشت که این پیام‌رسان‌ها نیز تا حدودی انجام دادند، نمونه اولیه هم ساخته شد، اما پس از چند روز هنگام عملیاتی شدن کار، این پروژه به دو بخش تقسیم شد، یک بخش به اطلاعات مشخصاتی و حاکمیتی دانش آموزان مربوط می‌شد که برای شناسایی هویت دانش آموزان از طریق بانک اطلاعاتی آموزش‌وپرورش انجام شد.

شرفی با اشاره به انتقادهایی که به پیام‌رسان برای استفاده در آموزش مجازی صورت گرفت، گفت: بعدازاینکه این پروژه تا حدودی پیش رفت، در حین کار انتقادات بسیاری به این پیام‌رسان‌ها وارد شد به این دلیل که به‌هرحال ماهیت این سرویس‌ها این‌گونه است که محتواها و اطلاعاتی از طرق مختلف در آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود که ممکن است برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها مناسب نباشد و به‌هرحال این محتواها جزی از ماهیت این پیام‌رسان‌ها بود و نمی‌توانستیم این موضوع را نادیده بگیریم.

او بابیان اینکه با پیام‌رسان‌ها در این زمینه صحبت و قرار شد برای رفع این مشکل اپلیکیشن آموزش‌وپرورش مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که این محیط آموزشی امن است، گفت: مسئله اینجا بود که در بحث پیام‌رسان‌ها یک اختیار وجود دارد و هر کس مختار است که از این پیام‌رسان‌ها استفاده کند یا نه و همچنین استفاده از محتواهای این پیام‌رسان‌ها نیز به عهده شخص است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با اشاره به مأموریت حاکمیتی آموزش‌وپرورش بیان کرد: با توجه به اینکه این نرم‌افزار قرار است از سوی آموزش‌وپرورش به خانواده‌ها توصیه شود بنابراین ضرورت داشت به دلیل مأموریت حاکمیتی آموزش‌وپرورش محیطی کاملاً امن، ایزوله و مستقلی ایجاد شود و این موضوع را در دو مرحله با پیام‌رسان‌ها در میان گذاشتیم و از سوی دیگر هم اینکه یک درخواست تقویت کیفیت سطح سرویس را از آن‌ها برای تسهیل دسترسی دانش آموزان داشتیم.

شرفی با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها در این مدت زحمات بسیاری کشیدند، عنوان کرد: کارشناسان فنی معتقد بودند که در مدل‌های انجام‌شده پیام‌رسان‌ها، امکان ایزوله ۱۰۰درصد دانش‌آموزان وجود ندارد و پس‌ازاینکه کارشناسان فنی و امنیتی به این نتیجه رسیدند، بحث اپلیکیشن مستقل و اختصاصی آموزش و پرورش مطرح و این بحث به پیام رسان‌ها نیز ارجاع داده شد که یک اپلیکیشن مستقل برای آموزش و پرورش و جدا از تمام زیرساخت‌های پیام‌رسان های عادی ایجاد کنند.

او در ادامه گفت: پیام رسان‌ها چند نمونه برای اپلیکیشن اختصاصی آموزش و پرورش تهیه کردند، اما درخواست ما محقق نشد. بنابراین یک پیشنهاد جدی برای صیانت از فضای مجموعه شد تا به خانواده‌ها این اطمینان داده شود که آنها در محیطی امن آموزش داده می‌شوند.

شرفی عنوان کرد: زمانی بحث اپلیکیشن مستقل آموزش و پرورش مطرح شد که مجموعه‌ای قول همکاری دادند و سازمان هم در فاز اول با این مجموعه همکاری کرد و از روز اول به صورت شفاف اعلام شدکه درخواست ما ایجاد یک اپلیکیشن کاملا مستقل است که در آن فقط آموزش باشد.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش قصد دارد در فاز بعدی، از تمام ظرفیت بخش خصوصی از پیام‌رسان گرفته تا تولیدکنندگان ابزارهای آموزشی الکترونیکی که بتوانند خدمات آموزشی دهند، استفاده کند، افزود: هر مجموعه تولید کننده ابزارهای کمک آموزشی و آموزشی می‌تواند به آموزش و پرورش خدمات دهد. اکنون بحث فراخوان هم مطرح است تا مدیران مدارس به صورت اختیاری از خدمات این تولیدکنندگان در بخش آموزشی استفاده کنند.

مهدی شرفی برنامه‌ریزی اطلاعات شبکه شاد
اخبار مرتبط
  • دانش‌‌آموزان در صورت عدم دسترسی به کلاس‌های آنلاین از فایل‌های ذخیره شده استفاده کنند

  • شبکه «شاد» از ۱۶ فروردین آموزش دروس به دانش‌آموزان را آغاز می‌کند

  • جزئیات برگزاری کلاس‌های مجازی از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزان تشریح شد

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • جزئیات بازگشایی مدارس؛ حضور در مدارس اجباری نیست

  • ‌ارسال جوایز برگزیدگان مسابقه مرد میدان

  • نحوه آموزش حضوری دروس عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد

  • رمضانی: زنگ انقلاب 12 بهمن از سوی وزیر آموزش و پرورش نواخته می‌شود

  • کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

  • پایان غم‌انگیز معین

  • نام اولین خرید زمستانی استقلال لو رفت

  • ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل فولاد اعلام شد

  • ترکیب استقلال برای دیدار مقابل تراکتور اعلام شد

  • شناسایی 5917 بیمار جدید کرونایی؛ حال 4272 بیمار وخیم است

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 30 دی اعلام شد

  • فوت 83 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته؛ 10 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز دو‌شنبه 29 دی 99

  • کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

  • بیانیه باشگاه فولاد خوزستان علیه پرسپولیس

  • تفویض اختیار به مدیران مناطق و مدارس برای پیش بردن آموزش

  • سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران درگذشت

  • قالیباف: نمی‌توان بورس را با بگیر و ببند سامان داد

  • ضرورتی برای محدود کردن غربالگری وجود ندارد

  • ارتقای مرکز سلامت هلال احمر ایران در غنا به بیمارستان تخصصی

  • حریق گسترده در شوش

  • روحانی: واکسیناسیون با ورود نخستین محموله خریداری شده ظرف هفته های آینده آغاز می‌شود

  • واریز سهمیه اعتباری سوخت آذر ماه ۶۱۹ هزار خودروی حمل و نقل عمومی 

  • مدارس از فردا به صورت اختیاری میزبان دانش‌آموزان است

  • توقیف ۴۶۰ دستگاه ماینر در یک سوله

  • کمبود نقدینگی مهمترین مشکل متروی پایتخت

  • انتقاد استاندار تهران از عدم حضور برخی مدیران در جلسات استانی

  • دلار در آستانه ورود به کانال ۲۰ هزار تومانی

  • شرکت‌های پیمانکاری ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان هستند

  • خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

  • مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام شد

  • حکم اخراج سرمربی تورینی‌ها صادر شد

  • جدول نمایش آثار جشنواره سی و هفتم فیلم کوتاه منتشر شد

  • «علیرضا استادی» و «امیر کاظمی» مقابل دوربین «هم‌بازی»

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم