مدیرکل آموزش وپرورش یزد: بیش از 70 درصد مباحث درسی دانش آموزان تدریس شده است

یزد(پانا) - عباسعلی دانافر از آغاز آموزش مجازی دانش آموزان استان از هشتم اسفند 98 خبر داد و گفت: هرچند از پنجم اسفند ماه سال گذشته مدارس استان یزد تعطیل شد، اما فرایند آموزش تعطیل شدنی نیست.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش وپرورش یزد: بیش از 70 درصد مباحث درسی دانش آموزان تدریس شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، عباسعلی دانافر، عنوان کرد: تا اسفندماه بیش از 70 درصد مباحث درسی تقریبا تدریس شده بود و بقیه دروس باقی مانده نیز به صورت مجازی انجام شده که پیش بینی پیشرفت ۹۰ درصد مطالب درسی در همه مقاطع مورد انتظار است.
وی افزود: از آغازین روزهای تعطیلی مدارس پرسنل آموزش و پرورش استان یزد جهاد فرهنگی را شروع و به صورت غیرحضوری مباحث درسی را دنبال کرده اند که با بررسی های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از این آموزش‌های مجازی بهره‌مند شده اند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورش پلتفرم اختصاصی شبکه مجازی آموزشی دانش آموزی (شاد) با مالکیت انحصاری خودش که برای حفظ پویایی و تحرک برای یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی شده را راه اندازی کرده و معلمان و دانش آموزان می‌توانند به راحتی در فضایی امن همچون فضای مدرسه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و فعالیت های آموزشی را دنبال کنند.
دانافر ادامه داد: در زمینه مشارکت‌های خیری نیز استان یزد جزء پنج استان برتر کشور است و در زمینه تولید ماسک توسط کانون‌های تربیتی و سازمان دانش آموزی، بیش از ۴۰ هزار ماسک تولید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، در ادامه اظهار کرد: حدود ۱۴ و نیم میلیارد ریال اعتبار از طرف وزارت آموزش و پرورش برای بهداشت مدارس در نظر گرفته شد که به مدارس استان اختصاص یافت و همچنین با کمک شهرداری یزد تمام مداس ضدعفونی شدند.
دانافر با تاکید بر اینکه این پویش و راه‌های استفاده شده برای آموزش دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری تجربه‌ای بزرگ بود گفت: در آینده هم می‌توان در کنار آموزش حضوری، از این تجربیات استفاده کنیم.
وی به عدم بهره‌مندی بخشی از دانش‌آموزان از تکنولوژی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان یزد درخواست دارد که بخشی از ساعات صدا و سیمای یزد به پخش و بازپخش فیلم‌های آموزشی دروس اختصاص پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار