ثبت بیش از 100 اثر در دبیرخانه مسابقه ملی فرصت کرونایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به میزبانی دانشگاه این استان، از نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از دریافت بیش از 100 اثر و ثبت آن در دبیرخانه این مسابقه مستقر در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از 100 اثر در دبیرخانه مسابقه ملی فرصت کرونایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

محمد جامعی امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار شده ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در پنج بخش رقابتی شامل فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه نخستین بخش از این مسابقه آموزشی است، گفت: این بخش شامل پوشش و ارائه سرفصل‌های دروس دانشگاهی است که در این بخش، فرد نباید به طور حتم دانشجو باشد و می‌تواند خصوصیاتی از جمله پخش پیام اصلی به صورت ساده و موثر، پخش کند که سبب ایجاد احساسات در بینندگان شده و به خاطر آوردن آن نیز ساده باشد.

او بیان کرد: بخش مهارتی مسابقه فرصت‌سازی کرونایی نیز شامل ارائه و آموزش مهارت خود برای جذب افراد به مهارت عنوان شده و بخش اخلاق نیز شامل پوشش چالش‌ها، مسائل و معضلات اخلاقی در جامعه و ارائه راه حل و نتایج رعایت کردن آن خصیصه اخلاقی است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز یکی دیگر از بخش‌های مسابقه فرصت‌سازی کرونایی را خلاقیت عنوان کرد و گفت: این بخش نیز شامل به نمایش گذاشتن خلاقیت و نوآوری با هدف ایجاد و پرورش فرهنگ تفکر، خلاقیت، خردورزی و تخیل است.

جامعی بیان کرد: در این بخش جذاب و حافظ علایق، مختصر و فاقد پیچیدگی تفکر و بحث بیشتر را تشویق کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت کرونایی) در زمینه فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این بخش شامل ترویج شیوه زندگی سالم، ترویج دیدگاه پیشگیری‌نگر بجای درمان‌نگر، آموزش سلامت همگانی موثر با رویکرد پیشگیرانه، تعامل جذاب و موثر اثر با مخاطبان، صحت علمی محتوا و القای موثر پیام است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه توجه به موضوع‌های جسمی، روانی و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک محور مهم در مسابقه ملی فرصت کرونایی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، خاظرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه در موضوع جسمی می‌توانند در مواردی از جمله، توصیه‌های پزشکی،بهداشتی، اغذیه سالم، ورزش، استرس و اضطراب بر سلامت جسم، در موضوع روانی، آسیب‌های اجتماعی،امیدافزایی، مدیریت استرس و اضطراب، مثبت اندیشی و همچنین در موضوع آسیب‌های اجتماعی کودک‌آزاری، کودک خیابانی، فرار از منزل، بزهکاری و سایر موارد در این زمینه تولید اثر داشته باشند.

جامعی، بیان کرد: دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز یکی از پیشروترین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای 181 گانه کشور در انجام فعالیت‌های فرهنگی به شمار رفته و همواره میزبانی و داوری رویدادهای مختلف ملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را عهده‌دار است که امیدواریم مسابقه ملی تولید محتوا (فرصت کرونایی) را نیز با تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و هسته‌ها و انجمن‌های علمی این دانشگاه به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

مهندس امیرحسین محرر دبیر علمی اجرایی نخستین دوره مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) نیز با بیان اینکه آثار دریافتی این مسابقه پس از ارسال در مرحله اول پیش‌داوری و در سایت به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار کرد: بازدیدکنندگان از سایت نیز می‌توانند به هر یک از آثار تنها یک بار امتیاز دهند و 25 درصد از امتیاز کل داوری در مرحله دوم از امتیاز بازدیدکنندگان است.

محرربا بیان اینکه شرکت در مسابقه به صورت تیمی و انفرادی است، خاطر نشان کرد: قالب‌های آثار نیز شامل انیمیشن و فیلم مستند - آموزشی - داستانی، پادکست، رادیو اینترنتی، پویا نمایی،موشن گرافیک و تصویرسازی محتوایی است.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار مهلت ارسال آثار از طریق سامانه تا 25 اردیبهشت 99، پایش و اطلاعات داوری 15 خردادماه و مراسم اختتامیه و اعلام برترین‌ها نیز 22 خردادماه است.

براساس این گزارش، دبیرخانه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا(فن ورز) دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز است و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه ملی فرصت‌سازی کرونایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور می‌توانند به درگاه اینترنتی forsatcorona.tvu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 09909768211 تماس برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار