در برنامه "صبح و نشاط" شبکه سه سیما؛

حمیدی: اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، آمادگی داریم سال تحصیلی را به اتمام برسانیم

۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد محتوای آموزشی سال تحصیلی تا امروز تدریس شده است از آمادگی آموزش و پرورش برای اتمام سال تحصیلی و برگزاری امتحانات خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، آمادگی داریم  سال تحصیلی را به اتمام برسانیم

مهرزاد حمیدی صبح امروز جمعه 22 فروردین ماه با حضور در برنامه "صبح و نشاط" شبکه سه سیما به تشریح سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند که باعث نشاط خانواده‌ها و افزایش ایمنی بدن می‌شود.

او ضمن تشکر از معلمان کشور که درست چند روز پس از آغاز این تعطیلات به آموزش اینترنتی دانش‌آموزان همت گماشتند و در جهاد آموزشی شرکت کردند گفت: از ۵ اسفند مدارس تعطیل و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز شد و از ۱۰ اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند

حمیدی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از ورود کرونا به کشور 70 درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و اکنون بیش از ۸۰ درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به 85 درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز 90 درصد محتواها آموزش داده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق اطلاعات سامانه رصد، از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در ۹۷ هزار مدرسه جریان دارد؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در پویش "در خانه بمانیم"

او درباره فعالیت مراقبان بهداشت مدارس نیز گفت: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت هم پای کار آمدند، ۲۵۰ هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به جرگه مدافعان سلامت پیوستند.

حمیدی درباره فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در ایان ماندن در خانه افزود: همکاری خوبی در صدا و سیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید هم ایمنی بدن بالاتر می‌رود، هم استرس کاهش می‌یابد و هم روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند. اکنون ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند و پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند، بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

وضعیت سال تحصیلی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم. فعلا 85 درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، 15 شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و 10 درصد دیگر را جبران کنیم.

حمیدی افزود: خانواده‌ها نگران نباشند. بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنماهای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار