دراگان بدون بازی رفتنی شد؛ سرمربی پرسپولیس جانشین اسکووچیچ در تیم ملی می‌شود

تهران (پانا) -بیش از دو ماه از انتخاب دراگان اسکووچچی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گذشته اما همچنان موج انتقاد درباره انتخاب او به این سمت ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دراگان بدون بازی رفتنی شد؛ سرمربی پرسپولیس جانشین اسکووچیچ در تیم ملی می‌شود

انتخاب عجیب و غیرقابل باور دراگان اسکووچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، به اندازه‌ای فوتبال ایران را با شوکی بزرگ روبرو کرد که به رغم گذشت بیش دو ماه از عقد قرارداد اسکووچیچ با فدراسیون فوتبال ایران، هنوز بسیاری از پیشکسوتان و صاحب‌نظران فوتبال ایران نتوانسته‌اند خود را با این انتخاب تطبیق دهند و با اینکه تیم ملی زیر نظر اسکووچیچ در هیچ دیداری به میدان نرفته است، موج انتقادات از انتخاب اسکووچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه دارد.

از کی‌روش تا اسکووچیچ

تیم ملی ایران که پس از عدم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش در حالی که اسامی غیرقابل باوری مانند مورینیو، زیدان و کلینزمن مطرح شده بودند در نهایت به مارک ویلموتس سپرده شد اما در زمان سرمربیگری این مربی بلژیکی، تیم ملی ایران نتایج خوبی در انتخابی جام جهانی نگرفت و با کسب 6 امتیاز از 4 بازی که حاصل دو برد مقابل تیم‌های ضعیف هنگ کنگ و کامبوج بود و البته ثبت دو شکست تلخ مقابل بحرین و عراق؛ فوتبال ایران در مسیری قرار گرفته است که احتمال دارد در رخدادی عجیب و غیرقابل قبول، در همان مرحله اول مقدماتی از جام جهانی کنار رود. همین روند تیم ملی و در حالی که فوتبال ایران وارد بحران شده بود، با خداحافظی ویلموتس همراه شد.

پس از اینکه ویلموتس از تیم ملی ایران جدایی شد، اسامی مختلفی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شدند که شاخص‌ترین آنها برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق پرسپولیس بود و چند هفته‌ای نام برانکو به عنوان سرمربی قطعی تیم ملی مطرح شد اما پس از اینکه بازگشت برانکو به فوتبال ایران عملی نشد، نام‌های بزرگ ایرانی مانند یحیی گل محمدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی مطرح شدند و در روزهایی که همه در انتظار معرفی امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی بودند، فدراسیون فوتبال ایران یکی از عجیب‌ترین انتخاب‌های تاریخ خود را انجام داد و دراگان اسکووچیچ با کارنامه ضعیف را روی نیمکت نشاند.

اسکووچیچ رفتنی است؟

حالا دو ماه از این انتخاب گذشته اما به رغم اینکه برخی بازیکنان سابق تیم ملی مانند محمد نصرتی، از مردم خواسته‌اند به خاطر منافع فوتبال ایران از اسکووچچی حمایت کنند؛ بخش بزرگی از نگاه‌ها هنوز درباره اسکووچیچ منفی است و او حمایت بزرگی را پشت سرش نمی‌بیند و همین موضوع می‌تواند کار صعود را برای ایران سخت کند.

براساس برنامه‌ای که فیفا برای آسیا تنظیم کرده بود، قرار بود تیم ملی ایران در ماه‌های فروردین و خرداد به ترتیب مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق روبرو شود تا تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله دوم مشخص شود؛ اما فیفا به علت شیوع کرونا ویروس در سطح جهان مسابقات ملی را و دیدارهای تیم ملی ایران به انتهای تابستان و ابتدای پاییز موکول شد. این در حالی است که در جدول گروه C انتخابی جام جهانی، عراق با 11، بحرین با 9 و ایران با 6 امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند و خطر حذف به یک قدمی ایران رسیده است.

حالا در حالی که تیم ملی فوتبال ایران بازی‌هایش مانند تمام آسیایی‌ها عقب افتاده است، یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی خبر داده است که احتمال دارد دراگان اسکووچیچ بدون انجام بازی نیمکت تیم ملی ایران را ترک کند.

مرد آرژانتینی برمی‌گردد

براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا بامداد امروز منتشر کرد، قرارداد اسکووچیچ با فدراسیون فوتبال ایران تا تیرماه است و فدراسیون هم با حجم انتقاداتی که از این انتخاب شده، بعید است قصد تمدید قرارداد با این مربی کروات را داشته باشد و در همین راستا انتخاب سرمربی جدید در دستور کار مهدی محمد نبی است. این خبرگزاری در گزارش خود مدعی شده است که گابریل کالدرون که در نیم فصل اول سرمربی پرسپولیس بوده، گزینه فدراسیون فوتبال ایران است و احتمال دارد بتواند به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برسد.

هر چند تا به این لحظه فدراسیون فوتبال واکنشی به این انتخاب نشان نداده است، اما اگر واقعا شرایط برای جدایی اسکووچیچ فراهم باشد، جلب رضایت کالدرون کار سختی برای فدراسیون فوتبال نخواهد بود و شاید مهدی محمد نبی بتواند با استفاده از ارتباطی که با کالدرون در پرسپولیس داشت، این سرمربی آرژانتینی را به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برساند و برای خودش که اتفاقا سودای ریاست فدراسیون فوتبال را هم دارد، کارنامه‌ای نسبتا قابل قبول فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار