معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان خبر داد:

بهبود ۴۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان

همدان (پانا) -از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این تعداد، ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بهبود ۴۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی همدان، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه ۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها، ۲۵ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و دچار اختلالات تنفسی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مهمترین موضوع در چنین شرایطی این است که تاب‌آوری مردم در مقابل ویروس ‌کرونا با رعایت اصول بهداشتی ارتقا یابد.
او بیان کرد: تداوم قرنطینه و محدودیت فعالیت اصناف، به تدریج موجب نیازهای جدی می‌شود و به همین دلیل، طرح فاصله‌گذاری هوشمند پیش‌بینی شده است.

کرمی گفت: این بیماری در استان همدان در حال کنترل است، اما این به معنای کنترل قطعی ویروس نیست. تقاضای ما از مردم، صاحبان اصناف، کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها این است ‌که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی، فعالیت خود را در پیش بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین گفت: بازرسی از اماکن مختلف استان برای نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی به طور مداوم انجام خواهد شد. البته این نکته را به یاد داشته باشیم که مشارکت‌کننده اصلی در مهار این ویروس، خود ما مردم هستیم.
کرمی گفت: غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده و تا حدودی مرحله اول غربالگری به پایان رسیده است. بسترسازی برای اجرای مرحله دوم و بیماریابی فعال در حال انجام است که در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد‌.

او تاکید کرد: در روزهای نخستین شیوع بیماری به دلیل آگاهی کمتر از علائم، بیماران، کمی دیر متوجه ابتلای خود به کرونا می‌شدند و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، اما با اجرای طرح غربالگری، آگاهی بیشتر مردم و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، مبتلایان سریع‌تر شناسایی و درمان شدند. همچنین مقدمات برای دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته در همدان از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی در حال ایجاد است.

کرمی اظهار کرد: به طور کلی در مرحله اول تزریق پلاسما، تنها برای بیماران خاص و بدحال انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار