جزئیاتی از اختصاص کمک رفاهی به اعضای خانه سینما

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی توضیحاتی را درخصوص کمک رفاهی اختصاص‌یافته به اعضای خانه سینما ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیاتی از اختصاص کمک رفاهی به اعضای خانه سینما

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، حیدری خلیلی با اشاره به آخرین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» در سال گذشته گفت: با پیشنهاد نمایندگان صنوف که در این کارگروه حضور دارند مقرر شد بخشی از اعضای فعال سینمای ایران که با شرایط سخت‌تری مواجه هستند و بویژه در صنوف کارگری خانه سینما عضو هستند، در قالب پرداخت کمک‌هزینه رفاهی شب عید حمایت شوند.


او افزود: قرار شد افرادی مانند زنان سرپرست خانوار، از کار افتادگان، بیماران خاص، بیکاران فصلی خانه سینما و مشاغل سخت در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات حمایتی باشند. بر اساس همین اصل قرار شد خانه سینما پیشنهادات خود را ارائه کند و اعلام کردیم افراد مشمولی که انتخاب می‌شوند حتما باید توسط صنف انتخاب و تایید بشوند و این کمک‌هزینه به حساب قانونی افراد مشمول واریز شود.


این عضو کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما تاکید کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اعضایی که حقوق‌بگیر و کارمند نهادهای دولتی و غیردولتی هستند مشمول این حمایت نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی رقم حمایتی در نظر گرفته‌شده برای هر نفر را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خانه سینما پس از بررسی‌ها ۲۵۲۳ نفر از ۲۸ صنف را طی نامه رسمی به سازمان سینمایی انعکاس داد و بنا به مصوبه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما منابع حمایتی از محل توافقنامه سالانه فی ما بین سازمان سینمایی و خانه سینما از ردیف کمک رفاهی به اهالی سینما تامین و قرار شد لیست کامل پرداختی به مشمولان در اختیار سازمان قرار گیرد.

حیدری خلیلی افزود: نسبت به لیستی که در شب عید اعلام شد ۱۰۰ نفر هم از اعضای کانون کارگردانان به مشمولان این طرح حمایتی اضافه شدند و بر این اساس مجموع اعضای مشمول معرفی‌شده به ۲۶۳۳ نفر از ۲۹ صنف و گروه خاص رسید.

وی ادامه داد: اعتبار حمایتی مذکور از محل توافقنامه سال ۹۸ تامین و در ۲۷ اسفندماه به خانه سینما پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی تاکید کرد: مطابق مصوبه کارگروه، اسامی اعضای دارای اولویت مطابق جدول پیشنهادی خانه سینما توسط روسای صنف مشخص می‌شود و در اختیار خانه سینما قرار می‌گیرد. به خانه سینما اعلام شده است حداکثر تا ۲۷ فروردین‌ماه جاری فهرست کامل دریافت‌کنندگان به صورت محرمانه به سازمان سینمایی اعلام شود و چنان‌چه تا آن روز به هر دلیلی واریز انجام نشده است پرونده بسته می‌شود و باقی‌مانده مبلغ حمایتی در حساب‌های فی مابین منظور خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار