روسیه: تحریم، ارسال کمک‌های پزشکی به ایران و ونزوئلا را دشوار کرده است

تهران (پانا) - رئیس بنیاد صلح روسیه اعلام کرد: آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا باید در شرایط شیوع بیماری کرونا در جهان، سیاست تحریم‌های یکجانبه را کنار بگذارند زیرا که این تحریم‌ها امکان کمک‌های پزشکی و درمانی به کشورهایی همچون ایران و ونزوئلا را دشوار کرده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: تحریم، ارسال کمک‌های پزشکی به ایران و ونزوئلا را دشوار کرده است

به گزارش ایرنا، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی بنیاد صلح روسیه منتشر شد، خاطرنشان کرد: بشریت با چالش بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا مواجه شده است که تقریبا همه کشورهای جهان را دربر گرفته و بیماری بر اثر این ویروس جان انسانها را می‌گیرد.

وی افزود: حدود ۱.۲ میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۷۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، پیامد شیوع این بیماری بحران اقتصادی در جهان است.

رئیس بنیاد صلح روسیه خاطرنشان کرد: معتقدم که پیروزی بر این ویروس فقط با اقدام جمعی امکانپذیر است، در این پیوند می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد پیش‌نویس بیانیه ای برای همبستگی جهانی در مبارزه با کرونا که از سوی روسیه صادر شد، توافق به دست نیامد.

وی افزود: در این سند بر ضرورت کمک فوری به کشورهای آسیب دیده از کرونا و نیز خودداری از جنگ‌های تجاری و تحریم‌های یکجانبه که بدون تایید شورای امنیت اعمال شده است، به منظور تامین شرایط دسترسی ملت‌ها به مواد غذایی و دارو تاکید شد.

مقام پارلمانی روس در بیانیه خود یاداوری کرد: بیانیه پیشنهادی روسیه در سازمان ملل از طرف آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، گرجستان و اوکراین فقط به دلایل سیاسی و برغم درخواست دبیر کل سازمان ملل برای لغو تحریم ها، رد شد.

اسلوتسکی نوشت: کشورهای غربی که خود را دمکراتیک می‌خوانند تحریم‌های گوناگون در مورد یک سوم مردم کره زمین وضع کرده‌اند و قصد لغو این تحریم‌ها را حتی در شرایط مبارزه با کرونا ندارند.

وی ادامه داد: این گونه سیاست ضدبشری کمک های پزشکی و درمانی برای مردم کشورهایی همچون ایران و ونزوئلا را دشوار می‌کند و نیز به بازسازی اقتصاد ملی برخی کشورها از جمله در قاره اروپا کمک نمی‌کند.

مقام پارلمانی روس در پایان بیانیه نوشت: بنیاد صلح روسیه به نوبه خود به کمک به کشورهای آسیب دیده از کرونا با همه امکانات موجود ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار