فعالیت سامانه بارشی در بوشهر تا هفته آینده تداوم دارد

بوشهر(پانا) - بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی که از اوایل صبح امروز در نیمه شمالی این استان آغاز شده، تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سامانه بارشی در بوشهر تا هفته آینده تداوم دارد

به گزارش ایرنا، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی که از اوایل صبح امروز در نیمه شمالی این استان آغاز شده، تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

پیام مساعدی روز چهارشنبه افزود: در این مدت آسمان به تناوب ابری همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی ساعتها همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با فعالیت این سامانه احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مساعدی اظهار کرد: وزش بادهای جنوبی نیز که از دیشب آغاز شده، در روزهای پنجشنبه تا اوایل یکشنبه با شدت بیشتری ادامه می‌یابد و از روز یکشنبه بتدریج وزش بادهای شمال غربی آغاز می‌شود.

وی گفت: براین اساس امروز تا دوشنبه هفته آینده خلیج فارس و سو احل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: همچنین در این مدت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار میست و روند افزایش دما نیز تا روز شنبه در سطح استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده‌است.
مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل استان ۱۸ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج نیز ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای بیش از ۲ متر پیش بینی شده‌است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۷، مد اول ۰۹:۱۲، جزر دوم ۱۵:۴۶۶ و مد دوم ۲۱:۴۱ خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار