استاندار گیلان:

بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید از اولویت هاست

رشت (پانا) - استاندار گیلان می گوید برنامه ریزی برای کمک و بازگشت ۱۹۶ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد با همکاری بانک ها در استان برای سال جاری پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید از اولویت هاست

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع امروز در کارگروه رفع موانع تولید که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: سالروز میلاد امام زمان (عج) سراسر امید و شادمانی برای مستضعفان جهان و منتظران ظهور آن حضرت است.

وی موفقیت های حاصل شده در بخش های تولیدی استان را نتیجه همراهی مسئولان بخش های مختلف، بانک ها، فعالان اقتصادی و تولیدی بیان و تصریح کرد: تولید کنندگان گیلانی با وجود مشکلات به وجود آمده از ویروس کرونا نگذاشتند تا چراغ تولید در استان خاموش شود.

استاندار گیلان، با بیان اینکه نگاه دولت، توجه و حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است، افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است که این نشان از توجه دولت به این بخش و همراهی و همکاری تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دارد.

زارع با اشاره به اینکه استان گیلان در پرداخت تسهیلات سال گذشته رتبه سوم را کسب کرد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کمک و بازگشت ۱۹۶ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد با همکاری بانک ها در استان برای سال جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید نیازمند همکاری، همراهی و هماهنگی فراگیر هستیم، گفت: یقینا برای تحقق این امر نیازمند تلاش و خرد فردی و جمعی برای تقویت انگیزش کارکنان و کارگران هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه جهش تولید از طریق برنامه ریزی و تلاش مضاعف با بهره گیری از نگاه علمی نخبگان و پژوهشگران تحقق خواهد یافت یادآور شد: ارتباط منسجم تر شرکت های تولیدی و واحدهای اقتصادی با پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان می تواند در کسب توفیقات برای این واحدها موثر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به برخورداری ۱۵۸۷ واحد از تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ به میزان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: جایگاه استان از لحاظ مبلغ پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال جاری باید نسبت به قبل، به طور محسوسی ارتقا یابد.

زارع با اشاره به ظرفیت گیلان، موقعیت جغرافیایی و برخورداری از مرزهای دریایی و زمینی و همچنین راه اندازی میز اوراسیا در این استان افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان باید نگاهمان به صادرات ویژه و به صورت جدی باشد.

وی از تحقق برنامه های پیش بینی شده در حوزه صادرات در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای سال گذشته صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری را هدف گذاری کرده بودیم؛ اما با تلاش های صورت گرفته، غیر از صادارات چمدانی، نزدیک به ۵۲۰ میلیون دلار صادرات که با احتساب آنها به حدود ۵۸۰ میلیون دلار صادرات رسید.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای رونق و جهش تولید ادامه داد: بخش خصوصی با استفاده از تولیدات شرکت های دانش بنیان و حمایت فعالین اقتصادی می تواند در این حوزه کمک شایانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار