تشخیص "کروناویروس" با هوش مصنوعی با دقت ۹۸ درصد و ظرف چند ثانیه + تصویر

تهران (پانا) - یکی از محققان آمریکایی موفق به تولید یک نرم‌افزار مبتنی بر "هوش مصنوعی" شده که می‌تواند وجود کروناویروس در عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد را تنها در عرض چند ثانیه تشخیص دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تشخیص "کروناویروس" با هوش مصنوعی با دقت ۹۸ درصد و ظرف چند ثانیه + تصویر

به گزارش ایسنا از دیلی‌میل، در حال حاضر مقامات بهداشتی آمریکا تلاش می‌کنند نتایج آزمایش ابتلا به "کرونا ویروس" را به موقع آماده کنند. اما این فرآیند شامل آزمایش‌گیری، آزمایش‌ نمونه‌ها و سپس ارائه نتایج است.

در این راستا، یکی از محققان دانشگاه "دیتون"(Dayton) در ایالت "اوهایو" آمریکا یک فناوری جدید توسعه داده که می‌تواند در عرض چند ثانیه و با دقت ۹۸ درصد ابتلای افراد به "کروناویروس" را تشخیص دهد.

"باراث نارایانان"(Barath Narayanan) این نرم‌افزار هوش مصنوعی را طراحی کرده که می‌تواند تنها با اسکن تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه، بیماری "کووید-۱۹" را شناسایی کند.

در این نرم‌افزار از یک الگوریتم "یادگیری ماشین" استفاده می‌شود که به نحوی آموزش داده شده که از اسکن قفسه سینه افراد مبتلا به بیماری و افراد سالم استفاده می‌کند تا به جست‌وجوی نشانه‌های مرتبط با "کروناویروس" بپردازد.

"باراث نارایانان" در خصوص دستاورد ارزشمند خود اظهار کرد، این الگوریتم با استفاده از یادیگری عمیق که شاخه‌ای از "هوش مصنوعی" است، خود را به شناسایی علائم و نشانه‌های بیماری آموزش داد.

وی ادامه داد، با گذشت زمان این الگوریتم، شناسایی تصاویر بیشتری از اشعه ایکس را به خودش آموخت و حتی دقت آن از ۹۸ درصد به ۹۹ درصد هم رسید.

"باراث نارایانان" که مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود در رشته مهندسی برق را از دانشگاه "دیتون" دریافت کرده است، گفت: من خواستم کاری برای منافع مشترک انجام دهم و به نظر رسید که تصویربرداری‌های پزشکی روش خوبی برای انجام این کار است.

این محقق قصد دارد طی چند روز آتی دستاورد خود را به تایید "سازمان غذا و دارو" آمریکا برساند.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار