غربالگری ۹۸درصدی مردم اسلامشهردر برابر کروناویروس

اسلامشهر (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و در مان شهرستان اسلامشهر اعلام کرد اکنون ۹۸ درصد از جمعیت شهرستان اسلامشهر درطرح غربالگری مقابله با ویروس کرونا شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۹۸درصدی مردم اسلامشهردر برابر کروناویروس

به گزارش فارس، فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: در راستای کاهش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها و تشخیص زودرس بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس در سراسر کشور، طرح غربالگری با همکاری مراقبین سلامت و بهورزان به‌صورت غیرحضوری و از طریق تماس‌های تلفنی با مرکز سامانه ۴۰۳۰ اجرا شد.

او در ادامه بیان کرد: بخشی از مردم شهرستان اسلامشهر با مراجعه به سایت salamat.gov.ir به‌صورت الکترونیکی در طرح شرکت کرده و اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده است که در صورت نیاز به پیگیری مراقبین سلامت یا بهورزان به‌صورت تلفنی پیگیری لازم را انجام و در صورت نیاز به مراکز خدمات جامع سلامت شانزده ساعته قائمیه و موسی‌آباد و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چهاردانگه در شرایط بحران کووید۱۹ ارجاع می‌دهند.

تاجیک تأکید کرد: برای پوشش صددرصدی این طرح، بیش از ۲۶۶ نفر مراقب سلامت، بهورز، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه و دستیار دندان‌پزشک و چهل و چهار داوطلب بسیجی به‌صورت تلفنی وضعیت سلامت مردم را مورد ارزیابی قرارداده و آن‌ها را غربالگری کردند.

او با اشاره به شرکت ۹۸درصد از جمعیت ثبت‌شده شهرستان در این طرح، توسط پنجاه و چهار پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این شبکه، تصریح کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی طرح غربالگری از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا تاریخ نوزدهم فروردین 99 بیش از نود وهشت درصد جمعیت شهرستان مورد پوشش قرار داده شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با قدردانی از همکاری و همراهی همه مسؤولان ادارات و اقشار مختلف مردم منطقه، ابراز کرد: امیدواریم با مشارکت عموم مردم شهرستان در طرح غربالگری ویروس کرونا و در نهایت شناسایی بیماران احتمالی و مشکوک و ارجاع به سطوح درمانی بتوانیم در راستای کنترل بیماری قدم‌های مؤثری برداریم و تا پایان هفته سوم فروردین‌ماه دو درصد باقی مردم شهرستان را نیز غربالگری کنیم.

تاجیک با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیروهای بهداشتی برای غربالگری به در منازل مراجعه نمی‌کنند، یادآور شد: شهروندان گرامی همیشه در صورت مراجعه افرادی به در منازل برای طرح غربالگری و سایر موارد از فرد مراجعه کننده کارت شناسایی معتبر بخواهند و با توجه به اینکه نیروهای بهداشتی به هیچ عنوان در هنگام مراجعه به در منازل، نه پولی می‌گیرند و نه محصولی می‌فروشند در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار