۷۹۰ میلیمتر بارش در گیلان ثبت شد

رشد ۵۰درصدی تراز دریاچه ارومیه

تهران (پانا) - رئیس کارگروه بهره برداری از تأسیسات تأمین آب شرکت مدیریت منابع آب ایران می گوید از مهر ماه سال گذشته تا نیمه فروردین سال جاری ۷۹۰ میلیمتر بارش در استان گیلان را شاهد بودیم که رتبه نخست بارندگی در کشور را دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۹۰ میلیمتر بارش در گیلان ثبت شد

به گزارش مهر، وحید عسگری نژاد، رئیس کارگروه بهره برداری از تأسیسات تأمین آب شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تا نیمه فروردین سال ۹۹ متوسط ارتفاع بارش‌های کشور، ۲۴۳ میلی متر بوده است، گفت: این میزان در مقایسه با سال آبی گذشته با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده اما بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حدود ۶ ماه و نیمی که از ابتدای سال آبی می‌گذرد استان گیلان با ۷۹۰ میلی متر بارش در رتبه نخست بارندگی کشور است و استان لرستان با ۶۲۳ میلی متر در رتبه دوم بارندگی‌های کشور قرار دارد.

به گفته عسگری با وجود کاهش ۳۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، تراز آب در این دریاچه در نیمه فروردین سال جاری حدود ۵۰ سانتی متر بالاتر از تراز آب در مدت مشابه سال گذشته است که البته رهاسازی آب از سدهای این حوضه در این دریاچه بر افزایش تراز آن مؤثر بوده است. البته رهاسازی آب برای ورود به دریاچه ارومیه از برخی سدهای مهم استان آذربایجان غربی و شرقی همچنان ادامه دارد.

عسگری نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا نیمه فروردین ماه ۹۹ میزان کل ورودی آب به سدهای کشور حدود ۳۰ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است. در حال حاضر ۳۳ درصد از مجموع ظرفیت مخازن سدهای در حال بهره برداری کشور خالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار