گوگل و باز هم نقض حریم خصوصی؛

شکایت دانش‌آموزان آمریکایی از سواستفاده کرونایی گوگل

تهران (پانا) - دو دانش‌آموز آمریکایی اهل کالیفرنیا روز پنجشنبه یک دادخواست علیه شرکت گوگل در دادگاه فدرال این ایالت ثبت کردند. موضوع این دادخواست، جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها دانش‌آموز آمریکایی از طریق نرم‌افزارهای اسکن صورت و ابزارهای جستجوست.

کد مطلب: ۱۰۳۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شکایت دانش‌آموزان آمریکایی از سواستفاده کرونایی گوگل

به گزارش نسیم آنلاین از تک تایمز جمع‌آوری داده‌ها و اسکن تصاویر بدون اجازه کودکان نقض حریم خصوصی کودکان محسوب می‌شود و در چند ایالت آمریکا برای آن جریمه مادی وضع شده است. استفاده از یک سرویس گوگل به نام «کلاس گوگل» که چهار سال پیش و با ترکیب اسناد، ایمیل و تقویم گوگل با هدف ارائه یک محیط آموزش مجازی در دو هفته اخیر به شدت افزایش داشته و بنا بر اعلام شرکت گوگل، بیش از 50 میلیون دانلود داشته است.

در روزهای اخیر شرکت زوم (ZOOM) که سازنده محبوب‌ترین اپ کنفرانس تصویری در آمریکاست، مورد استفاده میلیون‌ها کاربر از کشورهای مختلف قرار گرفته و اشکالات و ایراداتش بیشتر از همیشه دیده شده است. هک کنفرانس تصویری جلسه حزب جمهوری‌خواه در ایالت یوتا و همچنین انتشار تصاویر مستهجن از طریق این نرم‌افزار سبب شده تردیدها و ابهاماتی در مورد امنیت و استانداردهای ارتباطاتی این نرم‌افزار پدید آید.

قرنطینه سبب شده استفاده از نرم‌افزارهای تصویری و ابزارهای مجازی در حیطه‌های مختلف به شکل تصاعدی بالا رود و همین موضوع چالش‌های امنیتی و حقوقی درباره جایگاه این اپ‌ها و نرم‌افزارها ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار