افزایش حدود 30 درصدی صادرات کالا از گیلان

رشت (پانا) - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد گیلان با صادرات 579 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی در سال ۹۸ دیوار تحریم های اقتصادی را تخریب کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش حدود 30 درصدی صادرات کالا از گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان به همت صادر کنندگان و تجار توانمند توانست در یک اقدام جهادی با صادرات ۵۷۹ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی و رشد 30 درصدی ارزش دلاری صادرات دیوار تحریم را در هم بکوبد.
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه ارزش ریالی صادرات گیلان از مرز هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری سال 98 گذشت افزود: ۵۱۸ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار از این میزان صادرات مربوط به صادرات غیرنفتی و 60 میلیون و 540 هزار دلار مربوط به صادرات چمدانی است.
وی با اشاره به اینکه موقعیت و ویژگی‌های گیلان در مبادلات تجاری قابل مقایسه با هیچ یک از استان‌های کشور نیست گفت: این استان از تمام امکانات و ظرفیت‌های ترانزیتی ممتاز از جمله زمینی، ریلی، دریایی و بندری برای حمل و نقل کالا و ماشین آلات برخوردار است و به عنوان قطب صادرات غیر نفتی از صادرات محصولات سایر استان های کشور استقبال می کند.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان افزود: بیشتر صادرات کالا از گیلان به ترتیب به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، پاکستان و بلاروس انجام شده است.
فرهاد دلق پوش همچنین از صدور ۱۱۵ فقره کارت بازرگانی جدید در گیلان، ثبت ۷ هزار و ۷۰۶ فقره سفارش کالا در سال گذشته خبر داد.
وی در ادامه واردات برخی کالاها و مواد اولیه ساخت ماشین آلات مورد نیاز کشور را ضروری دانست و گفت: برای جلوگیری از واردات بی رویه و غیرضروری در سال گذشته مرکز " ساخت داخل صنایع ماشین سازی و تجهیزات" در ستاد وزارت صمت تشکیل شد که از واردات کالاها و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که مشابه داخلی دارند جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار