کریمی: محتوای مجازی حوزه پرورشی باید مبتنی بر شاداب سازی حال دانش آموزان باشد

تهران (پانا) - جلسه معاونان پرورشی شهر تهران در قالب ویدیو کنفرانس با حضور عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: محتوای مجازی حوزه پرورشی باید مبتنی بر شاداب سازی حال دانش آموزان باشد

عبدالرسول کریمی در این نشست با تبریک سال جدید و ضمن آرزوی سلامتی برای جامعه ایرانی و با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید و اهمیت این مهم گفت: در این ایام که همه درحال استراحت بودند، آموزش و پرورش درحال تولید محتوا بود و این نشان می دهد، آموزش تعطیل نیست.
کریمی گفت: در شرایط کنونی مسئولیت معاون پرورشی این است که در گام اول، خودمان آرامش روانی داشته باشیم تا بتوانیم آرامش ایجاد کنیم. پس انتظار ما این است که محتوای تولید شده مبتنی بر شاداب سازی دانش آموزان باشد. در تاریخ دهم فروردین ماه با همکاری ادارات، مطالبی به عنوان محتوای حوزه پرورشی جهت ارایه در شبکه شاد آماده شد و اقای کاظمی به عنوان معاون پرورشی و فردی که پیشگام این حوزه هستند، بر ایجاد محیطی شاد تاکید کردند. خوشبختانه همه معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه تلاش داشتند در ایام تعطیلی تولید محتوای خوبی داشته باشند.
وی افزود: اکنون در گام دوم تولید محتوای حوزه پرورشی میخواهیم کانال های فعالیتی برای دانش آموزان تخصصی تر شود. حتی پیگیر راه اندازی اپلیکیشنی هستیم تا بعد از این فعالیت های مرتبط با اوقات فراغت در پایگاهها در همانجا به اشتراک گذاشته شود و برای همه قابل استفاده باشد.
معاون پرورشی شهر تهران با اشاره به اینکه باید بازتعریفی از فعالیت های پرورشی داشته باشیم، افزود: این بازتعریف کمک میکند تا برنامه های تاثیرگذاری طرح شود و بررسی کمبودها برای رسیدن به اهداف مهم باید بررسی شود. انسانهای موفق از گذشته عبرت گرفته و درحال زندگی میکنند و برای آینده برنامه دارد.
کریمی با اشاره به برنامه های پیش رو در حوزه پرورشی گفت: در این فضا برنامه هایی مثل هفته مشاغل و راهیان نور و غیره را داریم و می خواهیم با توجه به آمایش سرزمینی برنامه ها را در همین فضای مجازی پیگیر باشیم.
کریمی با اشاره به برنامه پروژه مهر که پیش روست گفت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس یک امر تمام ساحتی و تربیتی است باید نقش معاونان پرورشی پررنگ تر شود.
وی افزود: همچنین امسال کمیته اصلی عفاف و حجاب در شهر تهران است و از این جهت دو مسابقه مقاله نویسی و کتابخوانی داریم که امیدوارم مدارس ما در این زمینه حضور فعال داشته باشند.
وی افزود: نسل نوجوان ما نیازمند ایجاد گفتمان مشترک است و باید در همین فضای مجازی کار را جلو ببریم. در این زمینه اتاق های اندیشه ورز معاونان پرورشی باید فعال شوند.
کریمی گفت: نکته اساسی ما تنوع مطالب و شادابی آنها مبتنی بر ارزش های اسلامی است. همچنین سلامتی و امنیت مهم است و دو موضوعی است که باید جدی گرفته شود. فعالیتهایی که باید انجام شود بصورت مجازی با رویکردهای مختلف نیز باید جدی گرفته شود.
وی در اخر افزود: با توجه به اینکه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم و بازنشستگانی داریم، در حوزه پرورشی شاید مشکل زیادی نداشته باشیم اما در حوزه مشاوره جدا با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم و نیازمند برنامه جدی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار