ساخت فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در سازمان دانش‌آموزی فارس + فیلم

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ساخت یک فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی توسط این سازمان خبر داد و اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به منظور قطع زنجیره ویروس، فیلمی با این مضمون و با استفاده از مهارت‌های پیشتازان، توسط کارگردان جوان و پرتلاش و عکاس خبرگزاری پانا ساخته و در فضای مجازی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در سازمان دانش‌آموزی فارس + فیلم

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا افزود: در این فیلم دانش‌آموز پیشتاز پس از تدبیر و تفکر در شرایط فعلی و آگاهی یافتن از شرایط موجود با استفاده از مهارت‌های تشکیلاتی گره و چوب‌بندی خلاقیت به خرج داده و همگان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.

او در خصوص تاثیر این فیلم درجامعه گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی شاهد تصاویری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شیوه‌ای که در فیلم آموزش داده شد بودیم و این یک نکته مثبت برای سازمان دانش‌آموزی است که همواره مهارت‌های این سازمان منشا تحولات در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان بوده است.

امین جوکار، کارگردان این فیلم کوتاه نیز در ادامه هدف خود از ساخت این فیلم را دغدغه‌مندی هر فرد نسبت به سلامت افراد و محیط پیرامون خود، تاثیر مثبت اعمال و رفتار ما بر دیگران برشمرد و افزود: سازمان دانش‌آموزی سالانه زمان و هزینه بسیاری را برای تربیت دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های اجتماعی صرف می‌کند و دانش‌آموزان پیشتاز این سازمان به حق متفاوت از سایر هم‌کلاسی‌های خود در شرایط مختلف اجتماعی هستند و به اعتقاد من این نسل از دانش‌آموزان که مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فراگرفته‌اند می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه موفق باشند.

او افزود: در همین راستا و با توجه به شیوع ویروس ایده ساخت این فیلم با کمک یکی از دانش‌آموزان پیشتاز و اولیای او و با حمایت‌های مهندس کلاری رئیس محترم سازمان دانش‌آموزی فارس به ذهن ما رسید که خوشبختانه فیلم به خوبی ساخته شد و پس از انتشار آن در فضای مجازی، نیز شاهد رفتارهای مشابه آنچه در فیلم آموزش داده شد از سوی اماکن عمومی چون نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها بودیم.

این کارگردان جوان شیرازی با اشاره به اینکه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و به ویژه شرایط کنونی تک تک افراد در قبال یکدیگر مسوول هستند، گفت: عموم مردم باید این مسوولیت بزرگ اجتماعی را که بردوش دارند درک کنند تا با در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا ویروس در کشور و جهان باشیم و شرایط به حالت طبیعی خود بازگردد.

جوکار تاکنون کارگردانی تئاتر کرده و در ساخت فیلم مستند و کلیپ فعالیت داشته این دومین تجربه او از ساخت فیلم جدی و مسائل اجتماعی روز جوانان و خانواده هاست است، نخستین فیلم او نیز با عنوان "گیم اور" در زمینه آثار مخرب بازی‌های کامپیوتری بر جوانان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار