آسیب کرونا به قشر نیازمند آذربایجان شرقی؛

جذب ۱۷ هزار مددجوی جدید در کمیته امداد

تبریز(پانا) - مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: بعد از شیوع کرونا، حدود ۱۷هزار نفر در قالب ۵ هزار خانواده‌ جدید، جذب کمیته‌ امداد استان شده اند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۱۷ هزار مددجوی جدید در کمیته امداد

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان شرقی، محمد کلامی افزود: برخی از افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا نمی‌توانستند از عهده‌ تامین مخارج زندگی خود بر بیایند و از سویی نیز شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را داشتند، جذب کمیته‌ امداد استان شدند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از مددجویان کمیته امداد استان به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

کلامی با بیان این‌ که حمایت از افراد بیکار در توان کمیته امداد نیست گفت: این نهاد با محدودیت منابع و قوانین مواجه است و بر اساس قانون نمی‌تواند از نیروی کاری که بیکار شده‌اند، حمایت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از توزیع بسته های بهداشتی به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان غیرمددجو خبر داد و گفت: بعد از بازگشایی سامانه بانکی به افراد نیازمندی که در مدت شیوع کرونا بیکار شده‌اند، وام‌های کارگشایی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات پرداخت وام‌های کارگشایی به افراد نیازمند بیکار افزود: وام‌های کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان و قرض الحسنه خواهد بود که صرفا به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک بهداشتی، لباس و روکش‌های تخت‌های بیمارستانی را تولید می کنند و در اختیار مراکز درمان استان قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار