بیمارستان امام رضا قطب درمان کرونا؛

۴ هزار بیمار کرونایی در مرکز درمانی امام رضای تبریز

تبریز(پانا) - رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۴ هزار پذیرش بیمار کرونایی داشته ایم.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار بیمار کرونایی در مرکز درمانی امام رضای تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، دینه وری افزود: تا پایان اسفند ماه ۵۰ درصد بستری ها در این بیمارستان انجام می شد، اما به دلیل مدیریت زیرساختها در برخی شهرستانها هم اکنون مبتلایان به کرونا در منطقه خود درمان می شوند و میزان پذیرش بیماران استان در این مرکز به ۲۰ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اقدامات خاص این مرکز برای پیشگیری از درگیر شدن بیماران عادی با ویروس خاطرنشان کر د: ما از ابتدای بروز بیماری در استان که بیمارستان امام رضا قطب درمان کرونا انتخاب شد، بخش اورژانس تنفسی را از اورژانس عادی جدا کرده ایم و همچنین رادیولوژی و سی تی اسکن و آزمایشگاه اختصاصی این بیماران را تدارک دیده ایم تا مراجعه کنندگان دیگر بدون هیچ نگرانی روند درمان خود را دنبال کنند.
دینه وری از افتتاح دومین آزمایشگاه استان برای پی. سی. آر و تشخیص کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: این اقدام مهم می تواند توانمندی ما را در مقابله با بیماریهای جدید تنفسی احتمالی در آینده نیز افزایش دهد.
به گفته وی تاکنون یک هزار بیمار کرونایی در مرکز بستری شده اند و ۶۰ درصد بیماران بدحال از تمام استان به این بیمارستان ارجاع داده می شوند.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت: هر بیمار بستری حداقل سه روز و حداکثر 20 تا 30 روز دوره درمان دارد و علاوه بر هزینه های گزاف دارو و دستگاهها، به ازای هر تخت روزانه ۸۰۰ هزار تومان هزینه به بیمارستان تحمیل می شود و پیش بینی می کنیم تنها در فروردین ماه ۵ میلیارد تومان هزینه صرفا برای ماسک و لباس و غذا در بخشهای کرونا داشته باشیم که چنین هزینه های سرباری تحت پوشش بیمه هم نیست و رفته رفته توان نظام سلامت را کاهش می دهد.
دینه وری با قدردانی از کمکهای نقدی و غیرنقدی خیران عنوان کرد: با همراهی ها و تدابیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون کمبودی در تامین تجهیزات حفاظتی فردی برای کادر درمان نداشته ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، چرا که این مرکز یکی از بهترین بیمارستانهای کشور در زمینه حفظ سلامت نیروی انسانی است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۶۸ درصد بستری های کرونایی درمان و مرخص شده اند و متاسفانه ۹۵ نفر فوت شده اند و روزانه ۱۳۰ تا ۱۶۰ بیمار بستری در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۶ نفر از نیروهای ما تست کرونای مثبت داشته اند که خوشبختانه بیشتر آنها با قرنطینه خانگی بهبود یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار