بسیج 33هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی برای کمک به حفظ سلامت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون تربیت‌‌‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از بسیج 33 هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی برای تهیه برنامه‌ فعالیت‌های ورزشی و حرکتی و نیز طراحی انواع بازی‌های مناسب دانش‌آموزان در منزل، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیج 33هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی برای کمک به حفظ سلامت دانش‌آموزان

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌‌‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما درباره وضعیت فعلی آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان، گفت: «تقریبا از 3 اسفند مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تا این زمان ۷۰ درصد دروس آموزش داده شده بود. اما آموزش و پرورش با توجه به وضعیت جدید و تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی دانش‌آموزان باید آموزش‌های تکمیلی را ارائه می‌کرد. به همین دلیل بعد از فقط دو روز از تعطیلی مدارس، آموزش‌ دروس دانش‌آموزان با همکاری صداوسیما آغاز شد.»

او با بیان اینکه این تاخیر دو روزه هم به دلیل هماهنگی برای انتخاب معلمان بوده، از جهاد آموزشی که اتفاق افتاده است، قدردانی کرد و افزود: «همه معلمان به صورت مستمر از طریق امکانات شخصی و استفاده از بستر فضای مجازی، آموزش‌های مختلف را ارائه کردند. خوشبختانه با این اتفاق آموزش تعطیل نشد و اکنون می‌توانیم بگوییم تقریبا ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاریخ بشریت چنین چیزی را تجربه نکرده و شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در همه ابعاد به وجود آورده است، ادامه داد: «در این ایام خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. بنابراین در وضعیت فعلی احتمال بی‌تحرکی و یک‌نواختگی وجود دارد.»

حمیدی ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌های حرکتی در منزل و قدردانی از صداوسیما در راستای تهیه برنامه‌های ورزشی برای استفاده دانش‌آموزان، گفت: «با همکاری صداوسیما، برنامه‌های مختلفی از جمله "با هم برای هم" تهیه شد تا دانش‌آموزان در منزل بتوانند تحرک داشته باشند. ما باید با فعالیت‌های ورزشی و حرکتی با یکنواختی و کم‌تحرکی مقابله کنیم. بهترین کار انجام فعالیت‌های ورزشی است و والدین باید در این زمینه مشارکت کنند.»

او با بیان اینکه والدین در این ایام باید مراقب باشند فرزندان را سرزنش نکنند، افزود: «اکنون در آموزش و پرورش ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت‌بدنی که 12 هزار نفر از آن‌ها مدرک فوق‌لیسانس و بقیه لیسانس و دکتری دارند، بسیج شده‌اند تا انواع بازی‌های مخصوص این ایام را مناسب دانش‌آموزان طراحی کنند. دبیرخانه‌ای هم به این منظور شکل گرفته است، معلمان بعد از طراحی این بازی‌ها، آن را به دبیرخانه می‌فرستند و بعد از چند مرحله غربالگری نهایتا در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه دو اکنون میدان‌دار همه شبکه‌ها در زمینه فعالیت‌های تربیت‌بدنی است، اضافه کرد: «بهترین حالت این است که در این ایام عضلات حرکت داشته باشند و باید تاکید کنم در هر شرایطی می‌توان فعالیت‌های ورزشی و حرکتی انجام داد.»

حمیدی در پایان از صداوسیما خواست تا در این ایام الگوهایی را که معلمان تخصصی تربیت‌بدنی تهیه کرده‌اند، هرچه بیشتر در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهند تا سلامت آن‌ها حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار