استاندار قم: برگزاری جشن های غیرحضوری نیمه شعبان از طریق مجازی و رسانه ملی

قم (پانا) - استاندار قم با اشاره به ممنوعیت تجمعات در نیمه شعبان از برگزاری جشن ها به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی و رسانه ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: برگزاری جشن های غیرحضوری نیمه شعبان از طریق مجازی و رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست، استاندار قم در سی و یکمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم ویژه بیماری کرونا که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، به برخی از مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح های پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در قم که با همدلی قابل قدردانی مردم همراه بود، نقش زیادی در کنترل این بیماری در قم داشته است.

استاندار قم به ممنوعیت تجمعات و محدود نمودن فعالیت صنوف پرریسک اشاره و اضافه کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند که به ارائه خدمات الکترونیک و فروش محصولات به صورت غیر حضوری می پردازد تا پایان فروردین اجرایی خواهد شد.

سرمست با تاکید بر لزوم تأمین معیشت و مایحتاج عمومی مردم همراه با تامین امنیت و سلامت عمومی، گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا سیاست دولت تداوم تولید همراه با رعایت مسائل بهداشتی در واحد های تولیدی بوده تا کشور دچار کمبود کالاها و اقلام مصرفی مردم نشود.

استاندار قم با بیان طبقه بندی صنوف در قالب اصناف کم ریسک، پرریسک و ضروری، تصریح کرد: واحدهای کم ریسک از بیست و سوم فروردین ماه فعالیت های خود را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و اتاق اصناف و با تعهد بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سر خواهند گرفت و در این راستا دستگاه های نظارتی با جدیت بر عملکرد این صنوف نظارت خواهند داشت.

سرمست همچنین به تعطیلی کلیه مهد های کودک، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و حوزوی تا پایان فروردین اشاره و عنوان کرد: از بیست و سوم تا پایان فروردین ادارات و دستگاه های اجرایی با دو سوم نیروها نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام کرده و کماکان اجرای خدمات برخط و غیر حضوری به عنوان یک اولویت اساسی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان، تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت ورود افراد غیربومی و غیر ساکن به شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح تا پایان فروردین ماه با جدیت و اهتمام نیروی انتظامی استان و به ویژه در ایام جشن های نیمه شعبان نیز اجرا خواهد شد.

استاندار قم از آگاهی و دانش عمومی مردم در اجرای دستورالعمل ها و مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خبرداد و گفت: ضروری است تا صدا و سیما، رسانه ها و دستگاههای ذی ربط در زمینه آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مورد عده کمی از افرادی که برای اجرای طرح های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا جدیت ندارند، باید الزامات اجرایی تهیه و اقدام شود.

استاندار قم با بیان اینکه عملکرد استان در سطح کشور بسیار خوب و مناسب بوده است، ادامه داد: این به معنی پایان بیماری کرونا نیست و مردم همچنان باید در خانه برای حفظ قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند و حتی الامکان مایحتاج خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیک تهیه کنند.

استاندار همچنین با اشاره به در پیش بودن جشن های نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: هیچ گونه تجمعی در مسجد مقدس جمکران و سایر نقاط استان جهت برگزاری جشن نخواهیم داشت و تمام برنامه ها به صورت مجازی اجرا خواهد شد و مسئولین امر با هماهنگی رسانه ملی جهت اطلاع رسانی کشوری این موضوع و لزوم عدم سفر از سایر استان ها به قم اقدام می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار