پیشتازی دانش آموزان ناحیه 2 شهرستان شهرکرد در آموزش های مجازی

شهرکرد (پانا) - خانواده‌ها نگران تحصیل فرزندان خود نباشند. اقدامات بسیار خوبی در زمینه آموزش از طریق فضای مجازی صورت گرفته است

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازی  دانش آموزان ناحیه 2 شهرستان شهرکرد در آموزش های مجازی

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان شهرکرد ضمن تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه و با آرزوی سلامتی برای همه دانش آموزان وخانواده آنها و فرهنگیان عزیز،در گفتگو با خبرنگار پاناگفت: آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد به عنوان بزرگترین ناحیه استان دارای 30 هزار دانش آموز است که از این تعداد دانش آموز نزدیک به 3 هزار نفر پیش دبستانی است که امکانات سرگرمی و آموزشی در فضای مجازی برای آنها نیز ایجاد شده که از طریق والدین برای آنها این امکانات فراهم می شود.

محسن اسماعیلی افزود: همکاران مابا استفاده از روش‌های مختلف، آموزش را تعطیل نکرده و ارتباط خود را با دانش آموزان حفظ کرده اند.
وی ادامه داد : سایت آموزش و پرورش ناحیه 2 یکی دیگر از منابع مراجعه دانش آموزان است و منابع آموزشی بسیار مفیدی برای دانش آموزان مقاطع مختلف درآن بارگذاری می شود.

او افزود: سعی و کوشش ما در آموزش مجازی، سلامت و امنیت دانش آموزان در این فضا بوده و سلامت آنها برای ما در اولویت نخست قرار دارد و هر کاری که سلامت دانش آموزان را با مخاطره روبرو کند، انجام نخواهد گرفت .

اسماعیلی تاکید کرد: مهمترین اقدام صورت گرفته هماهنگ نمودن معلمان و مدیران مدارس برای حضور مستمر و قوی در شرایط کنونی بود که پیشتازی دانش آموزان ناحیه 2 شهرکرد با شرکت در کلاس های آموزش مجازی نشانگر این هماهنگی و همراهی والدین و دانش آموزان بوده است.

وی تصریح کرد: کار مهم دیگری که در اداره ناحیه 2 شهرکرد صورت گرفت استفاده از پیام رسان ایتا که یک پیام رسان امن و داخلی است که به حول وقوه الهی و همت وتلاش همکارانمان خصوصاٌ واحد فن آوری اطلاعات بستر مناسبی ایجاد شد و در امر آموزش و مشارکت دانش آموزان جزء مناطق پیشتاز در استان و کشور بوده ایم .

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد ادامه داد: علاوه بر آموزش مجازی دانشآموزان، در سه آموزشگاه فاطمیه شهرکرد،شاهد و باهنر برای مقاطع مختلف، طرح "صدای مشاور" و "صدای معلم" برای پاسخ به پرسش ها و سئوالات آموزشی و ارائه مشاوره تحصیلی راه اندازی شده وتلفن این مراکز در اختیار اولیاء دانش آموزان قرار داده شده است.

اسماعیلی افزود :از تعداد کل دانش آموزان ناحیه 2 شهرکرد تعداد 3 هزار نفر امکان دسترسی به شبکه های مجازی را ندارند که با رصد و پیگیری های انجام شده آمار این دانش آموزان رو به کاهش است وسعی شده از طریق تهیه لوح فشرده و متون آموزشی تهیه شده برای دوره متوسطه اول و دوم این مشکل را برطرف نمائیم برای ایجاد این فضا از اساتید برتر شهرستان دعوت شده که در مدرسه علامه طباطبایی شهرکرد حضور پیدا کرده و اقدام به تهیه محتوای الکترونیکی دروس نمایند تا به نحو آسانی در اختیار این دانش آموزان قرار گیرد .

او گفت:​با توجه به امکان بروز تعطیلی های ناخواسته در طول سال، بارش سنگین برف،لغزندگی جاده ها و در نهایت شیوع ویروس کرونا این بستر فراهم شده تا احیاناٌ اگر مدارس در سال های آتی دچار تعطیلی شد آموزش دانش آموزان تعطیل نشود و بتوانید در موعد مقرر نسبت به آموزش دانش آموزان به صورت مجازی اقدام کنیم.

اسماعیلی افزود: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد فضای بسیار مطلوب ومفرحی برای آموزش دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی ایجاد خواهد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد در پایان از تمام مدیران ،معلمان ،دانش آموزان و اولیاء به خاطر مشارکت مطلوب آنان در امر آموزش مجازی تشکرکرد.

خبرنگار:فاطمه شریفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار