به همت دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

ساخت کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌ های حافظه‌دار

سمنان (پانا) - یکی از فارغ التحصلان رشته مهندسی مکانیک ساخت و تولید دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: در این دانشگاه به ساخت دو محصول کامپوزیت‌های ساده و کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار پرداختم و در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری از آن‌ها هستم.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌ های حافظه‌دار

سلیمانی، فارغ التحصیل گرایش ماشین ابزار رشته مکانیک ساخت و تولید دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان خاطرنشان کرد: خوشبختانه درسی که در این دانشگاه خواندم، ثمره اش پایان نامه ام شد که به مسئله‌ای نو در سطح کشوری و جهانی که حتی در سطح استان نیز به آن پرداخته نشده بود، منجر شد.

وی افزود: در بیست و هفتمین کنفرانس انجمن مکانیک ایران در دانشگاه تربیت مدرس و پنجمین کنفرانس دو سالانه بین المللی مکانیک جامدات تجربی در بهمن ماه سال 98 با دو مقاله انگلیسی با پذیرش ارائه شفاهی ورود کردم. در یکی از آن‌ها به کامپوزیت‌های ساده و دیگری کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه دار پرداختم.

این دانشجوی نخبه در ادامه افزود: علاوه بر اینکه به ساخت این محصولات پرداختم، با نرم افزار آن را مورد بررسی قرار دادم و خوشبختانه توانستم هر دو مقاله را به صورت شفاهی انگلیسی ارائه بدهم که با بازتاب‌های زیادی مواجه شد.

سلیمانی تاکید کرد: در دوران تحصیلم در نمایشگاه‌های مختلف با محصولی که ساخته ام حضور پیدا کردم و این محصول، مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفت. ضمنا در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره برداری هستم. این کامپوزیت در ضربه گیر‌های ماشین، کشتی سازی، موشک سازی و هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای را پرورش پنجه های کارآمد و تکنسین مورد نیاز جامعه دانست و با بیان هدف و تاریخچه دانشکده های فنی و حرفه ای و نیز کشاورزی استان سمنان، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت، هم اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از 4000 دانشجو را در ۴ دانشکده در شهرستان های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان آموزش می دهد که بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی خود، جذب بازار کار می شوند.

رضا نقدی بیان داشت: این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ‌ای تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

وی در ادامه به توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره و این امر را نشانه توسعه کشور به سمت اشتغال زایی و کار آفرینی دانست که از اهداف و ماموریت اصلی دانشگاه های نسل سوم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار