وزیر آموزش و پرورش: خانواده‌ها نگران سال تحصیلی فرزندشان نباشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواست تا نگران سال تحصیلی فرزندان خود نباشند و متناسب با میزان آموزشی که داده شده است آزمون گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: خانواده‌ها نگران سال تحصیلی فرزندشان نباشند

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم پس از اتمام امتحانات نهایی سه هفته برای آماده سازی آزمون سراسری (کنکور) فرصت خواهند داشت.

او افزود: سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت نخست است و هر کاری که سلامت دانش آموزان را با مخاطره روبرو کند، انجام نخواهد گرفت.

حاجی میرزایی تاکید کرد: در جلسه دیروز ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا مصوب شد تا تعطیلی مدارس تا دو هفته آینده نیز استمرار داشته باشد و پس از این مدت متناسب با وضعیت جامعه، درباره نحوه ادامه سال تحصیلی تصمیم گیری خواهد شد.

او گفت: در حال بررسی راهکار‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس هستیم که زمان پایان سال تحصیلی و کیفیت آزمون‌ها در شرایط مختلف به چه صورت باشد و باقی مانده محتوای تحصیلی نیز به چه کیفیتی انجام شود.
حاجی میرزایی اشاره کرد:​ تاکنون معلمان با استفاده از روش‌های مختلف آموزش را تعطیل نکرده و ارتباط خود را با دانش آموزان حفظ کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات نوبت دوم دانش آموزان گفت: متناسب با نحوه ادامه سال تحصیلی و این که میزان آموزش حضوری دانش آموزان به چه میزان باشد درباره امتحانات هم تصمیم گیری خواهد شد.

حاجی میرزایی اشاره کرد: در صورت موافقت ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا با بازگشایی مدارس، ممکن است دانش آموزان به صورت نوبتی و یک روز در میان در مدرسه حاضر شوند تا تراکم دانش آموزان در کلاس و حیاط به حداقل برسد، همچنین آموزش برخی دروس به صورت حضوری و برخی به صورت مجازی ادامه یابد.

او درباره شهریه اخذ شده در مدارس غیردولتی نیز گفت: مدیران این مدارس باید شهریه فوق برنامه مدرسه از جمله غذا و اردو را به اولیاء برگردانند، اما درمورد شهریه آموزشی مدرسه، چون آموزش به صورت غیرحضوری ادامه دارد امکان بازگشت شهریه میسر نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز جلسه‌ای با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم و گزارشی از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش بعد از ویروس کرونا را خدمت آن‌ها ارایه و وضعیت موجود را برای آنان تشریح کردیم و نمایندگان مردم هم دیدگاه‌ها و نگرانی‌های خود را بیان کردند.

حاجی میرزایی خبر فوت ۶۶ معلم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید نکرد و در عین حال گفت: در شرایطی که یک میلیون معلم و فرهنگی در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند ممکن است تعدادی از این فرهنگیان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

او گفت:​ تعدادی از فرهنگیان به ویژه بازنشستگان به دلیل کهولت سن بر اثر این بیماری آسیب‌هایی را دیده اند و در صورتی که جان خود را از دست داده باشند ضمن طلب مغفرت برای آن‌ها و تسلیت به بازماندگان آن‌ها، معلمان دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.

حاجی میرزایی به مطالبات فرهنگیان هم اشاره کرد و افزود: بیشتر مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است و معلمان خرید خدمت هم ۶۵ درصد مطالبات خود را گرفته اند و بقیه را هم دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار