در اولین جلسه سال ۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛

نویدادهم: درباره موضوعات اتمام سال تحصیلی و کنکور، در جلسه هفته آینده این شورا تصمیم‌‌گیری می‌شود

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به بیان گزارشی از اولین جلسه سال ۹۹ این شورا پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نویدادهم: درباره موضوعات اتمام سال تحصیلی و کنکور، در جلسه هفته آینده این شورا تصمیم‌‌گیری می‌شود

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با پانا درباره اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۹ که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و تمام اعضا به صورت مجازی برگزار شد گفت: در ابتدای جلسه، وزیر گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مواجه با ویروس کرونا و تدابیری که برای استفاده از فضای مجازی و استمرار آموزش علیرغم تعطیلی مدارس، از اسفند تاکنون وجود داشته است، را ارائه داد و برنامه‌هایی که برای آینده پیش بینی شده است را مطرح کرد.

او ادامه داد: اعضای جلسه شورای عالی آموزش و پرورش از اهتمام و تلاش وزیر، معاونان او به ویژه مدیران و معلمان تشکر و بر استفاده هوشمندانه از ظرفیت فضای مجازی، تاکید کردند.

نویدادهم افزود: اعضای این جلسه اشاره داشتند هرچندکه این ویروس یک تهدید برای کشور است اما می‌توان از آن فرصتی ساخت لذا از تعبیر آموزش الکترونیکی به‌کار بردند که ما برای این زمان باقیمانده از سال تحصیلی با استمرار آموزش‌ها و شبکه شاد بتوانیم ظرفیت‌ها، قوت‌ها و ضعف‌های کشور را بسنجیم، همچنین استان‌ها و مناطقی که با مشکل مواجه هستند و دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند را شناسایی شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در این باره اگر قرار شد مهر آینده نیز درگیر مساله ویروس کرونا باشیم و نتوانیم کلاس حضوری تشکیل دهیم اجازه ندهیم به بچه‌ها آسیبی وارد شود و از بستر فضای مجازی کار آموزش را ادامه دهیم.

او اشاره کرد که حتی اگر در این شرایط هم آموزش حضوری داشتیم بتوانیم با این شناسایی از بستر فضای مجازی استفاده کنیم. این موضوع در شرایطی است که باور داریم فضای مجازی جایگزین معلم نمی‌شود، معلم و مدرسه جایگاه مشخصی دارند و فقط کار انتقال دانش را برعهده ندارند به ویژه در ابعاد تربیتی به ارتباط تنگاتنگی در رویارویی دانش‌‌آموزان نیاز داریم.

نویدادهم گفت: نکته‌ای که در جلسه تاکید شد این بود که تلاش شود سال تحصیلی در خردادماه به پایان برسد، نظرات زیادی در این باره مطرح شد که جمع‌بندی نهایی در جلسه هفته آینده شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود همچنین کاری که باید برای دانش‌آموزان کنکوری انجام شود، از نظر محتوا و زمان آموزش در جلسه آتی بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار