مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

کاهش 50 درصدی حوادث رانندگی جاده ای در نوروز 99

زاهدان(پانا) - مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش 50 درصدی حوادث رانندگی جاده ای برون شهری و روستایی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای طرح نوروزی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 50 درصدی حوادث رانندگی جاده ای در نوروز 99

ایوب کرد اظهار کرد: تلاش همکاران ما و هماهنگی با سایر دستگاه های متولی ایمنی جاده ای در کنار کاهش تردد ناشی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب شد تا شاهد کاهش بیش از 50 درصدی در سوانح رانندگی جاده ای باشیم به طوری که در این مدت تنها 83 فقره تصادف رخ داده است.
او ادامه داد: بیش از یک هزار و 133 دستگاه ناوگان به مراکز معاینه فنی سطح استان در این مدت مراجعه کردند که از این تعداد وسیله نقلیه 682عدد موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و باقی برای رفع عیب برگردانده شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: کنترل و بازدید فنی 392 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای توسط کارشناسان آن اداره کل از 25 اسفند 98 لغایت15 فروردین 99 انجام شده است.
او در پایان تاکید کرد: عدم رعایت قوانین ترافیکی و به ویژه رانندگی با سرعت غیر مجاز در سطح جاده های استان باعث شده تا تعداد سوانح رانندگی در جاده های استان بالاتر از سطح مورد انتظار باشد بنابراین نیازبه آموزش و فراگیری قوائد و رفتارایمن در رانندگی و همچنین ارتقا سطح عمومی فرهنگ ترافیک از سنین کودکی تا بزرگسالی امری ضروری به نظر می رسد که باید در مورد آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار