سرعت بازار اجاره در تطبیق با شرایط کرونایی

تهران (پانا) - اگرچه تا عادی شدن شرایط بازار مسکن فاصله زیادی وجود دارد و این موضوع تا زمان پایان شیوع کرونا ناممکن است، اما نیاز طبیعی مستاجران نمی‌تواند بدون پاسخ باقی بماند و به همین خاطر بازار اجاره با سرعت بیشتری به سمت عادی شدن حرکت کرده است؛ موضوعی که می‌توان آن را از افزایش شمار فایل‌های اجاره جدید در موتورهای جست‌وجو طی سه روز گذشته دریافت.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سرعت بازار اجاره در تطبیق با شرایط کرونایی

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، تعداد آپارتمان‌های فروشی جدید در مناطق مصرفی بازار مسکن بسیار اندک است و اغلب فایل‌های جدید از نوع لوکس به شمار می‌آیند. این در حالی است که در بازار اجاره رویه متفاوت است و موجران و واسطه‌های ملکی عرضه آپارتمان‌های اجاری در موتورهای جست‌وجوی مجازی را آغاز کرده‌اند. البته انعقاد هیچ قراردادی چه از نوع فروش و چه اجاره مسکن بدون بازدید از شرایط ملک معقول نیست و چنین امری در بازار رواج ندارد، اما احتمالا گروهی از متقاضیان بازار اجاره که ممکن است بیش از یک ماه از سررسید قراردادشان گذشته باشد و به‌دلیل شیوع کرونا نتوانستند نسبت به جست و جوی آپارتمان جدید اقدام کنند، در روزهای آتی مستاصل شده و مجبور به جست و جو از طریق سایت‌های فایلینگ مجازی شوند.

بررسی موتورهای جست و جوی معتبر ملکی نشان می‌دهد از شانزدهم فروردین با وجود تعطیلی بنگاه‌های ملکی، بر تعداد فایل‌های اجاری ثبت و آگهی شده در بستر فضای مجازی افزوده شده و این افزایش به مراتب بیشتر از رشد تعداد فایل‌های فروش در سه روز اخیر است. با این حال همچنان متقاضیان اجاره تمایل زیادی به قرار بازدید از این آپارتمان‌ها نشان نمی‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار