با تعویق اجلاس اوپک

قیمت نفت بیش از ۴ درصد سقوط کرد

تهران (پانا) - اعلام تعویق در اجلاس اوپک پلاس در ابتدای معاملات امروز، دوشنبه،(۱۸ فروردین منجر به افزایش نگرانی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای کاهش تولید شد و در نتیجه آن، قیمت نفت خام سقوط کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت بیش از ۴ درصد سقوط کرد

به گزارش سی‌ان‌بی سی، در ابتدای معاملات روز دوشنبه، پس از اینکه اعلام شد اجلاس اوپک پلاس به تعویق افتاده است، با نگرانی از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای کاهش تولید، قیمت نفت خام سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا ساعت ۹:۱۱ به وقت تهران، ۴.۲۰ درصد یا ۱.۱۹ دلار سقوط کرد و به ۲۷.۱۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۱۴ درصد یا ۰.۷۳ دلار سقوط کرد و به ۳۳.۳۸ دلار رسید.

این در حالی است که تحت فشار روانی بازارها به علت به تعویق افتادن اجلاس اوپک پلاس، در ابتدای معاملات امروز قیمت‌های نفت تا ۹ درصد سقوط کرده بودند، اما در ادامه با آرام‌تر شدن بازارها، از میزان سقوط شاخص‌ها کاسته شد.

پس از اینکه دیدار ماه مارس اوپک و روسیه به دلیل عدم پذیرش پیشنهادات از سوی روس‌ها برای کاهش تولید ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت، بدون نتیجه به پایان رسید، عربستان و روسیه جنگ قیمت نفت را به راه انداختند که طی آن، قیمت نفت خام به شدت سقوط کرد.

طبق آن‌چه ترامپ پنج‌شنبه شب به سی‌ان‌بی‌سی گفت، انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد عربستان در پایان مذاکراتی که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، اعلام کنند ۱۵ میلیون بشکه در روز از تولید خود خواهند کاست؛ اما با بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و عربستان، این مذاکرات تا پنج‌شنبه به تعویق افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار